خبرگزاری کار ایران

اعطای احکام ۳۰۰ نفر از صلح یاران در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۹۲۱

معاون قضایی و امور شورای حل اختلاف دادگستری کل استان گیلان گفت: صلح یاران نقش موثری در کاهش ورود پرونده ها به دادگستری دارند.

به گزارش ایلنا از آستارا ، حجت الاسلام سید احمد میرمحمدی در مراسم اعطای احکام صلح یاران آستارا و بخش حویق تالش که در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد، گفت: صلح یاران نقش موثری در احیا فرهنگ سازش و کاهش ورود پرونده ها به دادگستری دارند و تاکنون احکام ۳۰۰ نفر از صلح یاران در سراسر استان گیلان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح صلح یاران با هدف احیاء و تقویت سنت حسنه عفو و گذشت در جامعه ، ابتکار قوه قضاییه در طی چند سال اخیر است ، تصریح کرد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی ، مشارکت های مردمی در راستای تحقق اهداف دستگاه قضایی است که نقش آفرینی صلح یاران به عنوان یکی از بسترهای مهم تقویت سازش در جامعه بسیار مهم است.

معاون قضایی و امور شورای حل اختلاف دادگستری کل استان گیلان با بیان اینکه به جای خشم و انتقام باید در جامعه بحث سازش و گذشت پررنگ تر شود، افزود: تلاش مستمر برای ایجاد صلح و سازش بین مردم و ترویج فرهنگ مدارا، عفو و گذشت از اهداف مورد انتظار صلح یاران است.

در پایان این مراسم  احکام صلح یاران دادگستری شهرستان آستارا و حوزه قضایی بخش حویق شهرستان تالش به آنان اعطاء شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز