خبرگزاری کار ایران

ثبت هشتمین وقف گیلان در آستانه اشرفیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۶۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: هشتمین وقف استان گیلان در روستای درگاه آستانه اشرفیه ثبت شد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به ثبت سومین وقف جدید شهرستان آستانه اشرفیه در سال جاری، اظهار کرد: «مریم فطرتی» واقف آستانه‌ای و بازنشسته کادر درمان، یک قطعه زمین زراعی خود را به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در روستای درگاه آستانه اشرفیه وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ارزش تقریبی این موقوفه ۳ میلیارد ریال است، افزود: نیت این وقف کمک به فقرا، خیرات و مبرات و هزینه‌های جاری مسجد آقا سیدحسن روستای درگاه تعیین شده است.

حجت الاسلام علیزاده اضافه کرد: با وقف خانم فطرتی، تعداد وقف‌های جدید ثبت شده گیلان امسال به هشت موقوفه رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز در جامعه دانست و گفت: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیون و کارشناسان مجرب آماده مشاوره به خیران و واقفان هستند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف برای هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه اظهار داشت: فرهنگ وقف، فرهنگ خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز