خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین رویداد ملی تولید محور "جنگل بارانی" در رشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۰۱

نخستین رویداد یک روزه ملی تولید محور "جنگل بارانی" با هدف پاسداشت یکصدمین سالگرد شهادت سردار نهضت جنگل، شهید میرزا کوچک جنگلی در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این رویداد با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در راستای تبیین آرمانها و مفاهیم ارزشی برای جامعه اظهار داشت: گام دوم انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود، مگر با استفاده از ظرفیت جوانان و بهره‌مندی از زبان هنر

شهردار رشت، شهید میرزا کوچک جنگلی را هویت گیلان و قهرمانی ملی دانست و ابراز داشت: رویداد ملی تولید محور "جنگل بارانی" و آثار تولید شده در این رویداد می‌تواند خلأهای هنری پیش آمده در حوزه نهضت جنگل و ابعاد شخصیتی شهید میرزا کوچک جنگلی را پوشش دهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این رویداد ضمن تقدیر از هنرمندان حاضر در نخستین رویداد ملی تولید محور جنگل بارانی، اظهار داشت: امروز شما هنرمندان در حال به تصویر کشیدن تاریخی هستید که هویت و ارزش ملی گیلان و ایران است.

حجت‌ الاسلام مجتبی پوریوسفی با تاکید بر اینکه امروز پس از گذشت صد سال از شهادت میرزا کوچک جنگلی، ابعاد مختلفی از نهضت وی در حال آشکار شدن و شناخته شدن است ابراز داشت: همواره در طول تاریخ اینگونه بوده است که چند سال پس از گذشت از یک اتفاق مهم، ابعاد حقیقی آن شناخته و درک می‌شود.

وی گفت: حقیقت قیام میرزا کوچک جنگلی برای اعتلای ایران و اسلام و استقلال کشور در برابر نفوذ بیگانگان بوده است.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه مردمی بودن، یکی از ویژگی‌های مهم نهضت جنگل بود، تصریح کرد: نهضت جنگل قیامی از مردم و برای مردم بود.

وی خاطر نشان کرد: رویداد ملی "جنگل بارانی" نخستین گام جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در راستای پاسداشت صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی است و در طی هفته‌های آینده برنامه‌های دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز