خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ناحیه فومن:

طرح ملی صیانت از فضای مجازی به معنای محدود کردن استفاده از شبکه های مجازی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۷۶۷

فرمانده سپاه ناحیه فومن به اجرای طرح ملی صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح به معنای محدود کردن استفاده از شبکه های مجازی نیست بلکه باید با حضور آگاهانه بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

به گزار ایلنا از رشت، سرهنگ محسن جعفری در همایش فعالان فضای مجازی بسیج شهرستان فومن که در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت؛ مقام معظم رهبری از بسیج بعنوان نیروی کارآمد در عرصه های مختلف یاد می کند که خود نشانگر اهمیت این مفهوم است. 

فرمانده سپاه ناحیه فومن با تاکید بر اینکه هر فردی بسیج را انکار کند جاهل و خائن است، افزود: یک فرد بسیجی باید تفکر و ایدئولوژی بسیج را همواره به اجرا درآورد و‌ به دنبال خدمت بی منت باشد. 

وی با بیان اینکه بسیجی همواره به فکر مصالح نظام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی و فرهنگ بسیجی در سراسر جهان مورد تکثیر و استقبال قرار گرفته است. 

سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه مردمی بودن، فتنه ستیزی، ولایت مداری، ساده زیستی و روحیه شهادت طلبی از جمله شاخصه های اصلی فرهنگ بسیجی است، اظهار داشت: بسیجی کسی است که در بحران های اجتماعی و اقتصادی همواره یار و یاور مردم بوده و خالصانه نقش آفرینی می کند. 

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا بسیج همواره در طرح همگانی مواسات و کمک های مومنانه حضور فعال داشته و کمک رسان مردم در امور مختلف بوده است، افزود: تاثیرگذاری بسیج در عرصه های مختلف سبب شده معاندین و مستکبرین به دنبال ریشه کنی این تفکر در جامعه اسلامی باشند. 

سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه، دشمنان در فضای مجازی تلاش می کنند مردم و جوانان را از انقلاب نا امید کرده و نظام را ناکار آمد نشان دهند، گفت: فعالین عرصه مجازی باید تلاش کنند در دام حیله های دشمن قرار نگیرند و  با نشر فعالیت های بسیج ، تفکر بسیجی را در این فضا گسترش دهند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن به نحوه انتشار  اخبار در فضای مجازی اشاره کرد که همواره  مخاطبین تاثیر پذیری و‌ کنش گری درست را باید با سواد رسانه ای بیاموزند، تصریح کرد: سرعت انتشار خبر و نشر ان در ابعاد وسیع سبب شده است که بسیجان باید نقش افرینی و تولید محتوا را در دستور کار قرار دهند.

وی به اجرای طرح ملی صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح به معنای محدود کردن استفاده از شبکه های مجازی نیست بلکه باید با حضور آگاهانه بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ از آفت های تخریب گر در فضای مجازی است، ابراز داشت: با سواد رسانه ای می توان از این بستر به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی می توانند با همدلی  و هدف مندی درست در فضای مجازی تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی با تولید محتوا تاثیرگذار می تواند در جنگ سرد بکار گرفته شود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه  «طرح رسانه محله» تلاش می کند با مشارکت پذیری افراد در راستای تولید محتوا گام بر دارد، اضافه کرد: باید توجه کنیم میزان استفاده از  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند ثاثیرات نا مطلوب نیز بجا بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز