خبرگزاری کار ایران

صدور بیش از ۶ هزار گواهینامه مهارت در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۰۶۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: امسال ۶ هزار و ۴۵۶ نفر با شرکت در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای دریافت گواهینامه مهارت دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از رشت،محمد حسینی با اشاره به برگزاری آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۷ نفر از کارآموزان مراکز دولتی و ۳ هزار و ۴۵۴ نفر از موسسات کارآموزی آزاد بخش خصوصی بودند افزود: ۶ هزار و ۴۵۶ نفر در این آزمون موفق شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد شرکت کنندگان در آزمون‌های ادواری، صنعت ساختمان و تفاهمنامه صنایع دستی و مجامع امور صنفی در استان گیلان رقابت کردند گفت: کارآموزان برای دریافت گواهینامه و بهره مندی از تسهیلاتی از جمله بیمه‌ای و اشتغال در آزمون‌های مهارتی شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به برگزاری آزمون‌های کتبی سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در ۲ قالب آزمون هماهنگ پاسخنامه کاغذی و آزمون الکترونیکی کارگاه سنجش آنلاین در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر خاطر نشان کرد: کارآموز پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی، در آزمون عملی مربوطه شرکت داده می‌شود.

وی گفت: تمامی فرآیند اجرای آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که متقاضیان با مراجعه به پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای اطلاعات لازم در این باره را به دست آورند.
۲۳ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز