خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۳۰۰ برنامه فرهنگی هفته دفاع مقدس در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۲۴۱

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: ۳۰۰ برنامه فرهنگی همزمان با دفاع مقدس در گیلان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ حسین مصطفی پور در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی، بیان کرد: دفاع هشت ساله از این جهت مقدس است که متصل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و فرهنگ عاشورا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی، هنری و علمی باید در جهت پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت کنند، افزود: فعالان حوزه کتاب و نشر نیز باید نگاه ویژه ای به فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس محدود به اجرای برنامه‌های نظامی نیست و باید از این فرصت جهت تحکیم وحدت ملی استفاده کرد، گفت: بدون وحدت کلمه و هم افزایی و یکپارچگی و انسجام در دوران دفاع مقدس به توفیق نمی‌رسیدیم.

مصطفی‌پور با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس نشأت گرفته از سلاح و امکانات و اطلاعات لجستیک نبود، ادامه داد: دشمن در همه این حوزه‌ها قدرت بیشتر داشت اما آن چیزی که باعث پیروزی جبهه حق شد، حضور مردم از همه اقشار و اصناف و گروه‌ها و اقوام در کنار نظامیان بود که در نهایت منجر به مدیریت جنگ و پیروزی شد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس هنوز پایان نیافته و ملت ایران همچنان در حال دفاع از کیان انقلاب و فرهنگ مملکت هستند، گفت: در واقع دشمنان جنگ در جبهه نظامی را وارد عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی و امنیتی و شناختی کردند و برای ما مشکلات ایجاد می‌کنند.

بهره برداری از ۴۰ طرح محرومیت زدایی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقتدریم» است، اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح استان گیلان تدارک دیده شده که برجسته‌ترین برنامه، آئین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت با حضور رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه برنامه تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس ۳۰ شهریور برگزار می‌شود، تصریح کرد: سهمیه استان گیلان از این یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس، ۲۰ هزار نفر است که به صورت نمادین از ۴۱ نفر در سالن شهدای ناجای رشت تجلیل خواهیم کرد.

مصطفی پور از برگزاری نمایشگاه بزرگ رزمی - فرهنگی «گنج مقدس» خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با مشارکت همه نهادهای نظامی، انتظامی و فرهنگی استان در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان همراه با استقرار ادوات و تجهیزات جنگی برگزار و هر شب به مدت یک ساعت از شبکه باران در محل نمایشگاه پخش می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گیلان با اشاره به رونمایی از ۲۵ جلد کتاب دفاع مقدس، عنوان کرد: اجرای تئاتر «خانه ای برای پرواز» به مدت یک هفته و برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس و دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی از افتتاح ۴۰ پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و افزود: پویش نقاشی دفاع مقدس از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار و در شبکه شاد منعکس می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز