خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

شناسایی ۱۱۰ معدن در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۹۸۵

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به شناسایی ۱۱۰ معدن در استان، گفت: با وجود ظرفیت خوب منابع معدنی گیلان، معادن شناسایی شده فعلی بیشتر سطحی بوده و روی آنها کار نشده است.

به گزارش ایلنا از رشت،فرهاد دلق پوش با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان گیلان گفت: نقش صنعت در اقتصاد گیلان ۲۲ درصد بوده و ۴۰ درصد از اشتغال استان در حوزه صنعت وجود دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد از تأمین اقتصاد ما به حوزه صنعت، معدن و تجارت بستگی دارد، افزود: بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه داریم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۱۰ معدن در استان گیلان، تصریح کرد: معادن سهم بالایی در تجارت داخلی و خارجی و همچنین ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت دارند.

دلق پوش ادامه داد: متأسفانه به رغم وجود منابع معدنی خوب در گیلان، معادن شناسایی شده فعلی عمدتاً سطحی بوده و روی آنها کار نشده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از معادن استان گیلان به صورت نیم بند فعال هستند اظهار کرد: در گذشته گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی خود در حوزه معادن فعالیت‌های چشمگیری نداشت و بیشتر از شن و ماسه رودخانه استفاده می‌کردند در حالی که معادن دارای پروانه ارزش بالایی دارند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رفع مشکلات تعدادی از معادن این استان، ادامه داد: ۲۵ معدن که عمدتاً سطحی بوده و دارای سنگ لاشه و غیره هستند را به مزایده گذاشتیم.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که با وجود مشکلات فراوان تمامی واحدهای تولیدی آن برای بخش خصوصی هستند، افزود: در سال گذشته ۶۵ واحد راکد را به عرصه فعالیت برگرداندیم و اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی جدیدی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه احیای تعدادی از واحدهای راکد در سال ۱۴۰۰ نیز هدفگذاری شده است، اضافه کرد: ایجاد کلینیک‌های عارضه یابی در شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسات میدانی در واحدهای تولیدی از جمله اقدامات ما برای رفع مشکلات این مراکز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز