خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با خبرنگاران مطرح شد؛

پوشش بیمه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار روستایی و عشایری/راه اندازی اپلیکیشن ویژه صندوق

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۷۰۹

نشست خبری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس این صندوق با خبرنگاران سرتاسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی شیرکانی در نشست خبری که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق با اصحاب رسانه در سراسر کشور برگزار شد، درخصوص نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای میان صندوق‌های بازنشستگی گفت: در سال گذشته نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای با مصوبه‌ شورای عالی رفاه صورت پذیرفت و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و امروز مشکلی در این زمینه نداریم، هم در تامین اجتماعی و هم صندوق عشایری دستورالعمل‌های اجرایی صادر شده و نقل و انتقال در حال انجام است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب در این صندوق همسان سازی مستمری‌ها بود، افزود: همسان سازی انجام و از اول فروردین ۹۹ اعمال شده است.

شیرکانی تشریح کرد: حداقل و حداکثر دریافتی‌ها با توجه به سطوح درآمدی افراد، متفاوت است، اما متوسط دریافتی بعد از همسان سازی به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. 

وی درخصوص معوقات ناشی از تاخیر در پرداخت حق بیمه نیز گفت: صندوق فواصل بیمه‌ای در عدم پرداخت حق بیمه تا زیر یک سال را می‌پذیرد، اما اگر بیش از یک سال ‌شود حکم خرید بیمه خواهد داشت.

شیرکانی تصریح کرد: ساختار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اختیاری است نه اجباری. این بیمه آسودگی خاطر برای بیمه شده را فراهم می‌کند، ما روستاییان را اجبار نمی‌کنیم که وارد صندوق بیمه اجتماعی شوند، اما برای افزایش شمار تحت پوشش تلاش کرده و از عضویت واجدان شرایط استقبال می‌کنیم.

رشد بیش از دو میلیونی بیمه شدگان تحت پوشش

شیرکانی با بیان اینکه مجموع بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است، اعلام کرد: از این تعداد حدود یک میلیون و 400 هزار، بیمه شده فعال هستند.

شیرکانی درخصوص بیمه شدگان غیر منفصل نیز گفت: در این بخش تمرکز ویژه‌ای داریم و درسال گذشته در طرحی که اسفند ماه اجرا کردیم بیمه حدود 92 هزار نفر مجددا فعال شد.

وی با بیان اینکه مبنای سیاست گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سمت سرمایه‌گذاری است، گفت: بنگاه‌داری را در برنامه کاری این صندوق نداریم و تمام سرمایه‌گذاری سال گذشته صندوق در حوزه سهامداری و یا در حوزه سپرده‌گذاری بود و به هیچ وجه به سمت بنگاه‌داری نرفته‌ایم.

وی با اشاره به پروژه فولاد خوزستان که افزایش سرمایه این پروژه را تصویب کرده است، افزود: در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

شیرکانی خاطرنشان کرد: براساس مباحث مطرح شده، 2 و 500 میلیون نفر سرپرست خانوار در جامعه روستایی و عشایر داریم که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند و تمام تلاش خود را برای زیر پوشش بردن این افراد به کار می‌گیریم.

به دنبال جذب جوانان هستیم

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی صندوق شغلی نیست، اما برای جوانان نیز مزایایی داشته و به دنبال جوانگرایی هستیم و در این راستا تشویق‌ها و خدماتی را در نظر گرفته که بیمه پردازی موثر از جمله آن‌ها است و افراد بالای ۳۵ سال نیز امکان پرداخت حق بیمه دارند، همچنین خرید خدمات سربازی نیز در دستور کار قرار دارد.
شیرکانی در خصوص طرح «یک میلیون و ۴۰۰ تا ۱۴۰۰» نیز گفت: پیش ثبت‌ نام صورت گرفته است اما باید به تامین منابع این مهم توجه داشته باشیم و به محض پرداخت، در صندوق این طرح را آغاز خواهیم کرد که امیدواریم تامین منابع در این دولت صورت گیرد.

راه اندازی اپلیکیشن ویژه صندوق

در سال گذشته قدم‌های بزرگی برای الکترونیکی کردن خدمات صندوق برداشته شد که هم اکنون بسیاری از خدمات الکترونیک ارائه می‌شوند. در صددیم تا امسال در هفته تامین اجتماعی از اپلیکیشن صندوق رونمایی کرده و کاغذ را در تمامی فرایندهای بیمه‌ای صندوق حذف کنیم. در واقع به زودی به یک صندوق بیمه‌ای بدون کاغذ تبدیل خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز