خبرگزاری کار ایران

بندرانزلی به عنوان اولین شهر استان گیلان به پروژه ملی شفا پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۳۲

بندرانزلی به عنوان اولین شهرستان استان گیلان به جمع شهرهای نامزد دریافت نشان ملی شهر فعال در پروژه ملی شفا پیوست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از انزلی، صبح امروز تفاهم نامه همکاری بین شهرداری انزلی و فدراسیون ورزشهای همگانی با حضور محمد رضا فروحی ، دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی ، بدرالدین بدری ، شهردار بندر انزلی ، علیرضازهری ، رییس هیات ورزشهای گیلان امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، بندرانزلی به واسطه داشتن زیرساخت های لازم برای ورزش همگانی خصوصا در نوار ساحلی،نامزدی خود را برای دریافت نشان ملی شهر فعال اعلام کرد.

احمد دنیا مالی ، نماینده شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ، در این نشست در خصوص تفاهم نامه شهر فعال گفت: هدف از این تفاهم نامه، گسترش ورزش و نشاط در جامعه است.بطوریکه شهرها محل امن ورزشی برای پیاده روی ، دوچرخه سواری و ورزشهای همگانی باشند و مردم به ورزش و فعالیت جسمانی تشویق شده و با توجه به بحران پاندمی کرونا در این دوران ، ورزش نقش بسیار مهمی در ارتقا سلامت روح و روان افراد جامعه خواهد داشت.

وی گفت : همچنین نیاز است برای بسط ورزش در سطح شهرها ، محله محور عمل کنیم بصورتیکه برای ورزش کردن ، بدون نیاز وسیله نقلیه و طی مسافت های طولانی در همه محلات امکانات ورزشی دردسترس باشد.

 

در ادامه محمد رضا فروحی ، دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی در خصوص پروژه ملی شفا اظهار داشت:پروژه ملی شفا، درواقع به معنی شهرهای فعال ایران است که بواسطه این طرح ملی فدراسیون ورزشهای همگانی با همکاری وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان با همراهی مدیریت شهری ، قصد دارد زیرساخت های تسخیر شده شهری توسط خودروها و وسایل نقلیه را برای ورزش عموم مردم ایمن و قابل دسترسی کند.هدف از طرح شهر فعال ، ارتقا مشارکت شهرستانها و بسط ورزشهای همگانی در سراسر کشور است.

وی افزود: در خصوص زیر ساخت های شهری به منظور شهر فعال انتظار نداریم که بلافاصله شهر ها و مدیریت شهری به نقطه اوج برسند بلکه این تحقیقات و پژوهش ها انجام شود و چشم اندازها در این حوزه ترسیم شوند.

درخاتمه، علیرضا زهری، رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان ضمن تقدیر از تلاش های هیات ورزشهای همگانی شهرستان بندر انزلی و تبریک کسب مقام بیستم این شهرستان در لیگ تندرستی فدراسیون ورزشهای همگانی در بین حدود ۵۰۰ شهرستان افزود:بندر انزلی ، ثابت کرد چگونه می‌توان با استفاده از حداقل امکانات و ابزارهای دردسترس ، ورزش و فعالیت جسمانی را با برنامه های خاص خود در این شهرستان گسترش دهد و با ایجاد انگیزه در بین شهروندان نقش بسیار موثری در ارتقا سلامت و نشاط جامعه ایفا کند.

دراین جلسه مجید ستوده ، رئیس اداره ورزش وجوانان بندرانزلی ، امیراحد نژاد ، رئیس هیات ورزش‌های همگانی این شهرستان نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز