خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح «کتاب دوخان» ؛

کتابخانه عمومی رانکوه بیشترین تعداد کتاب را امانت داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۲۱۵

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: کتابخانه عمومی رانکوه با امانت ۸۰ جلد کتاب در قالب اجرای طرح «کتاب دوخان» بیشترین میزان امانت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی با اشاره به اجرای طرح استانی «کتاب دوخان» اظهار کرد: این طرح با هدف دسترسی آسان اعضای کتابخانه‌ها به کتاب در روزهای قرنطینه خانگی و در قالب سفارش کتاب به صورت تلفنی و یا اینترنتی و تحویل در مقابل درب منزل دوستداران کتاب از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح ابتکاری «کتاب دوخان» که ابتدا به صورت آزمایشی در رشت و سپس در کتابخانه های منتخب سراسر استان گیلان اجرایی شد، افزود: در این طرح کتاب‌های درخواستی اعضا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ناوگان حمل و نقل اینترنتی و در برخی از شهرها با همکاری شهرداری و ادارات پست به دست دوستداران یار مهربان رسیده و بازگشت این کتاب‌ها نیز به همین طریق امکان‌پذیر است.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه با گذشت دو ماه از اجرای این طرح در گیلان خوشبختانه شاهد استقبال خوب دوستداران کتاب بودیم، گفت: کتابخانه عمومی رانکوه شهرستان املش با امانت بیش از ۸۰ جلد کتاب در موضوعات و رده‌های سنی مختلف پیشتاز اجرای طرح «کتاب دوخان» در استان گیلان است.

وی ادامه داد: کتابداران کتابخانه عمومی مرحوم «علی حاجیان» رانکوه همچنین از زمان اجرای این طرح با ارسال کتاب با استفاده از خودرو و وسایل نقلیه شخصی خود به درب منازل اعضای کتابخانه ها و نیز دریافت این منابع موجب ایجاد رضایتمندی مردم از این طرح استانی شده و استقبال فراوانی از آن می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان اضافه کرد: کتابداران این کتابخانه پیش از این نیز با اجرای طرح‌های «الو کتاب» یا «امانت کتاب در درب کتابخانه» که در روزهای هشدار کرونایی در وضعیت زرد اجرا می‌شود نیازهای مطالعاتی اعضای خود را تأمین کرده‌اند.

وی افزود: علاقمندان جهت درخواست کتاب ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir و ثبت درخواست کتاب، می‌توانند با تماس با کتابخانه‌های عمومی استان از این امکان بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز