خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

احیای موقوفات ضعف‌های اجتماعی و اقتصادی را ترمیم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۲۹

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ظرفیت بالای موقوفات در کشور، گفت: احیای موقوفات بسیاری از ضعف های اجتماعی و اقتصادی را ترمیم می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف، اظهار کرد: تشکیل سازمان اوقاف از جمله درایت‌های رهبر انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هر کار قانونی با مشکلاتی مواجه خواهد شد، گفت: موقوفات قبل از انقلاب بی سر و سامان بود و با تشکیل سازمان اوقاف موقوفات سازماندهی شد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در حاشیه موقوفات کشور بودند و بهره برداری نامعقول می‌کردند اولین مخالفان وقف بودند، افزود: اکنون موقوفات ساماندهی شده و هرکسی می‌خواهد وقف کند می‌داند نیاتش عملی می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ظرفیت موقوفات کشور، اضافه کرد: موقوفات کشور به حدی است که اگر به درستی ساماندهی و بهره برداری شوند، کشور را اداره می‌کند.

امام جمعه رشت در ادامه تاکید کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از دستگاه قضا بخواهد یک قاضی ویژه در شعب بدوی و تجدید نظر برای مراجعات سازمان اوقاف و احیای حقوق موقوفات تعیین شود.

وی گفت: احیای موقوفات یک سازمان عظیم اقتصادی شکل خواهد داد که می‌تواند بسیاری از ضعف‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: استفاده از نذورات و عوائد بقاع برای هیئت امنای بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی تسهیل شود.

امام جمعه رشت، نظارت جدی بر مجموعه‌های مالی در بدنه ادارات اوقاف را ضروری دانست و اظهار کرد: نظارت آسیب‌ها را کم می‌کند و دقت کارکنان در استفاده از منابع و اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز