خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد:

انعقاد ۱۹۶ قرارداد همکاری بین دانشگاه گیلان و صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۲۶

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان ۱۹۶ قرارداد همکاری با دستگاه‌ها و شرکت‌ها و صنایع دارد گفت: ۴۰ مورد از این قراردادها با بخش خصوصی است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد رضی در کنگره ملی همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با بیان اینکه توسعه ملی با محوریت صنعت و فناوری نگاه هوشمندانه‌ای بوده که با ساختار کشور متناسب است، گفت: شرایط تحریمی و ضروری بودن رونق تولید موجب شده تا ارتباط بین سه رکن توسعه به رونق اقتصاد دانش بنیان در کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت زمینه ساز انتقال فناوری اطلاعات است، افزود: این ارتباط موجب سرعت بخشیدن در خودکفایی تولید قطعات و تکمیل چرخه نوآوری در کشور و در تولید دانش نوین مؤثر است.

وی با تاکید بر تقویت ارتباطات بین این سه رکن خاطرنشان کرد: درک این ارتباط نیازمند داشتن زبان مشترک است و الزاماتی که در ارتباطات وجود دارد را باید رعایت کنیم.

رضی تصریح کرد: این کنگره فرصتی است که ظرفیت‌ها را در گیلان بررسی کنیم و دانشگاه گیلان به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی شمال کشور در سال‌های اخیر همکاری بین دانشگاه و صنعت و دولت را تعمیق کرده است.

رئیس دانشگاه گیلان ادامه داد: تأسیس شورای صنعت در دانشگاه، راه اندازی ۹ آر آند دی شرکت‌های مختلف در دانشگاه گیلان، فرصت مطالعاتی اساتید در شرکت‌ها و حمایت از دوره‌های پسا دکترا از جمله اقدامات این دانشگاه جهت تقویت روابط بین صنعت و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان ۱۹۶ قرارداد همکاری با دستگاه‌ها و شرکت‌ها و صنایع دارد، بیان کرد: ۴۰ مورد از این قراردادها با بخش‌خصوصی است و ۲۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان نیز در اجرای این پروژه‌ها شرکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز