خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

لزوم استفاده از همه ظرفیت ها جهت رفع دغدغه تامین آب کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۲۲

فرماندار رشت بر لزوم بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه ها جهت رفع دغدغه تامین آب مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت با محوریت تامین آب کشاورزی، با اشاره به اینکه شهرستان رشت با توجه به برخورداری از شرایط معتدل جوی، منابع آب مناسب و ظرفیت‌های سد منجیل، دارای بستری مناسب جهت تامین آب کشاورزی است، اظهار داشت: حدود 11 درصد از برنج کشور و 27 درصد از برنج استان در سطح شهرستان رشت تولید می شود که باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا کشاورزان ما دغدغه تامین آب کشاورزی را نداشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در جهت تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی از سوی دولت اقدامات مفیدی انجام شده است، تصریح کرد: حدود 23 درصد از اراضی شهرستان رشت تجهیز و نوسازی شده و حدود 5 هزار هکتار نیز در دست مطالعه و اقدام است و همچنین احیای حدود 1300 هکتار از آب بندان ها در دست مطالعه و اقدام است.
 
وی در خصوص لزوم لایروبی مستمر برای تمامی انهار تاکید و تصریح کرد: با توجه به ته نشین شدن رسوب، اگر در زمان مناسب، با تخصیص اعتبارات ویژه و استفاده از ماشین آلات مناسب، لایروبی‌ها انجام نشود، می‌تواند مشکلات عدیده ای را سبب شود، زیرا اگر ظرفیت و حجم آب کاهش یابد، حتی با وجود حجم آب قابل قبول در پشت سد، انتقال آن با سختی مواجه خواهد شد.
 
مقام عالی دولت در مرکز استان با اشاره به کارگیری تمام ظرفیت های جهت بالا بردن اعتماد عمومی نسبت به تولیدات کشاورزی، افزود: هدف ما در فصل زراعی جدید، افزایش امکانات و کاهش مشکلات سال گذشته بوده تا ضمن اولویت بندی امور بتوانیم به تولید محصول کشاورزی مرغوب و با امنیت غذایی بالا کمک کنیم.
 
وی نگاه اقتصادی به تولید محصولات کشاورزی را یکی از ضروریات مهم کار کشاورزی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم با کوتاه کردن فاصله کاشت یک محصول تا برداشت آن، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، برای کشاورزان درآمدزایی بیشتری ایجاد شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز