خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان خبر داد:

کسب رتبه سوم کشوری بانک کشاورزی گیلان درتحقق برنامه تعهدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۲۹۰

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان گفت : بانک کشاورزی درطول عمر با برکت انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی از تاثیر خود بر تولید و شکوفایی اقتصاد کشوردارد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا نوری به مناسبت  دهه فجر در نشست خبری  با خبرنگاران گیلان ، به تشریح عملکرد بانک کشاورزی گیلان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه پرداخت.

مدیرستادی بانک کشاورزی دراستان، با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: درطول 42 سال عمرپربرکت  انقلاب اسلامی،  ملت ایران در برهه های مختلف از آرمان های انقلاب و رهبری نظام اسلامی پشتیبانی کردند و غلبه بر مشکلات ، ایستادگی در برابر دشمن و پیروی از ولایت فقیه، هدف غایی مردم بوده و است.

 رضا نوری تصریح کرد : بانک کشاورزی با  پشتیبانی و حمایت از کشاورزان سخت کوش و فعالان حوزه کشاورزی تمام  تلاش  خود را می کند تا در سال جهش تولید که از طرف مقام عظمی ولایت نامگذاری شده با جهش تولید  در بخش کشاورزی این استان ضمن ایجاد  اشتغال بر رونق اقتصادی منطقه نیز  افزوده شود .

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی گیلان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه بیش از 9هزار و 446 میلیارد ریال تسهیلات شامل تسهیلات غیر تکلیفی  7 هزار و 797 میلیارد ریال  و یک هزارو 649 میلیارد ریال  تسهیلات وجوه اداره شده پرداخت کرده است ، افزود : در وجوه غیرتکلیفی بانک کشاورزی گیلان توانسته به لحاظ مبلغ 18 درصد افزایش پرداختی  داشته باشد و در کل تسهیلات پرداخت شده 3 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

مدیر ستادی بانک کشاورزی گیلان افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون به 23939 نفر در زیر بخش های مختلف حوزه کشاورزی تسهیلات پرداخت کردیم  و به دنبال این هستیم  که با گستردگی حوزه پرداختی از جامعه هدف که حوزه کشاورزی هست بتوانیم با تامین مالی ، واحدهای تولیدی را مورد حمایت قرار دهیم .

بانک کشاورزی حامی تولید و کارآفرینان بخش کشاورزی

 نوری افزود:  درزیربخش‌های ،  باغداری ، دام‌و‌طیور  4097 میلیارد ریال تسهیلات برای 14 هزار و 739  نفر متقاضی تسهیلات پرداخت شده و در زیر بخش شیلات و آبزیان در مدت اعلام شده بیش از 188میلیارد ریال تسهیلات به 153 نفر متقاضی پرداخت گردیده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی گیلان ، راه های جهش تولید در کشاورزی را مدرن سازی کشاورزی عنوان کرد و گفت : کشاورزی مدرن و تجهیز شده مورد تاکید و تایید کارشناسان و متخصصان امرکشاورزی است که درراستای همین امر بانک کشاورزی حمایت و ترویج کشاورزی مکانیز شده را دراولویت برنامه‌های خود قرار داده است به نحوی که  از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه بیش از 787 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به یک هزار و 897 نفر کشاورز گیلانی معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی جهت خرید کمباین ، تراکتور، ادوات و ماشین آلات کششی و خودکششی وارداتی، ماشین آلات بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و تجهیزات واحد های تولیدی دام و طیوروآبزیان پرداخت گردید.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت بانک کشاورزی حمایت ازبخش کشاورزی است به تشریح زیربخش‌های دیگرحمایتی بانک کشاورزی پرداخت و گفت : بانک کشاورزی حامی تولید و کارآفرینان بخش کشاورزی است به نوعی که ازابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه در زیر بخش احداث آماده‌سازی و تکمیل ساختمان طرح های کشاورزی 225 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی گیلان به 823 نفر پرداخت شد همچنین یک هزار و 182 میلیارد ریال تسهیلات سلف به یک 10124 کشاورز گیلانی و بیش از 606 میلیارد ریال تسهیلات خدمات بازرگانی به یک هزارو 707 نفر متقاضی گیلانی عمده فروش و خرده فروش و انبارداری پرداخت شد.

وی افزود : درزیربخش فعالیت های جهانگردی بیش از  300 میلیارد ریال تسهیلات به 512 نفرمتقاضی فعالیت‌های هتل ،مجتمع های جهانگردی شامل اشتغال روستایی پرداخت شده است همچنین در خصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز بانک کشاورزی گیلان در مدت اعلام شده بالغ بر 550 میلیارد ریال تسهیلات به 35 نفرمتقاضی این بخش پرداخت کرده است.

کسب رتبه سوم کشوری بانک کشاورزی گیلان درتحقق برنامه تعهدی

مدیرشعب بانک کشاورزی گیلان در ادامه به میزان تجهیز منابع تحقق یافته این بانک دراستان پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه مبلغ  35 هزار و 160  میلیارد ریال  توسط بانک کشاورزی گیلان محقق شده است به نوعی  که نسبت به پایان سال گذشته 5/1 درصد افزایش منابع داشته‌ایم همچنین 139 درصد برنامه تعهدی تجهیزمنابع بانک کشاورزی گیلان در مدت زمان اعلام شده تحقق یافته است واز این حیث نیز بانک کشاورزی گیلان حائز رتبه سوم کشوری شد.

 نوری  با بیان اینکه عوامل تاثیرگذاربرتجهیز منابع پولی برای هربانکی می‌تواند متفاوت باشد ، تصریح کرد: بانک کشاورزی با فناوری اطلاعات و ارتباطات ،مهارت، تنوع کیفیت خدمات بانکی و رضایت مشتریان و… در کسب میزان تجهیز منابع توانسته موفقیت های قابل توجهی را کسب نماید .

وی درادامه به موفقیت های بدست آمده در حوزه های دیگر سیستم بانک کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت: در پایان سال 98 سهم بازاربانک کشاورزی گیلان  7/4 درصد بوده که این میزان با تلاش همکاران در سال ۹۹ تاکنون به 7/9 درصد رسیده است همچنین درصد سپرده های ارزان قیمت بانک کشاورزی گیلان از 53 درصد به 55 درصد افزایش یافته است

موفقیت در تحقق 180 درصدی منابع قرض الحسنه بانک کشاورزی گیلان

وی افزود: بانک ‌کشاورزی گیلان موفق شد که درمنابع قرض الحسنه  180 درصد تحقق برنامه داشته باشد همچنین بیش از 14 هزار پایانه فروشگاهی در سطح استان و 100 دستگاه خودپرداز برای ارائه خدمات مطلوب تر و آسانتر شهروندان در سطح استان  نصب شده است .

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی جامعه و تلاش همه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی با جدیت برای مشتریان معرفی می گردد، افزود : بانک کشاورزی گیلان استفاده ازسیستم همراه بانک و اینترنت بانک و ارائه خدمات غیر حضوری خود به عموم مردم را دنبال کرده که بالغ بر 19 هزار فقره همراه بانک و اینترنت بانک برای انجام امور بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک فعال گردیده است.

پوشش 40 نوع محصول توسط صندوق بیمه کشاورزی گیلان

 نوری دربخش دیگری از سخنان خود به عملکرد صندوق بیمه کشاورزی پرداخته و افزود: صندوق بیمه کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی بالغ بر 40 نوع محصول و خدمات کشاورزی را در استان تحت پوشش خود دارد که فرایند بیمه گری توسط 28 دفتر نمایندگی درسطح استان گیلان صورت می گیرد .

وی تصریح کرد : درسال زراعی 99-98 بالغ بر 89 هزار و 530 نفر ازبهره برداران انواع محصولات خود را تحت پوشش قراردادند  مدیر ستادی بانک کشاورزی گیلان بروز خسارت به محصولات کشاورزی را بر اثر عوامل طبیعی قهری همچون سیل زلزله طوفان و..  را اجتناب ناپذیر خواند واز پرداخت  536 میلیارد ریال غرامت  به  55300 نفراز کشاورزان  خسارت دیده خبر داد وتصریح کرد بالغ بر 486 میلیارد ریال این مبلغ فقط مربوط به مزارع برنج خسارت دیده بوده است .

وی خاطرنشان کرد : از سال زراعی امسال 4 ماه سپری شده که دراین مدت تا کنون 33 هزار و 200 نفر بهره برداربخش کشاورزی انواع محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار داده اند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز