خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در رشت با تغییر وضعیت کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۰۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در رشت با تغییر وضعیت کرونایی این شهرستان، گفت: رعایت دستورالعمل‌ها الزامی است.

فیروز فاضلی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی حدوداً یک ساله فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور و استان گیلان شده است، اظهار کرد: متأسفانه این تعطیلی‌ها خسارت مالی بسیاری به فعالیت این حوزه وارده کرده است.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای جلب حمایت و پرداخت تسهیلات کرونایی به فعالان فرهنگی و هنری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز فعالان این حوزه نتوانسته اند فعالیت خود را همانند سایر کسب و کارها شروع کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در طول حدوداً یک سال گذشته بسیاری از کسب و کارها با تدوین شیوه نامه به فعالیت‌های خود بازگشتند، افزود: فعالان فرهنگی و هنری شاید از محدود کسب و کارهایی بوده اند که از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها به صورت کامل محدود و یا تعطیل شده است.

وی به تعطیلی بسیاری از رخدادهای مهم فرهنگی و هنری در استان گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: امسال به واسطه شیوع همین ویروس نمایشگاه کتاب گیلان و بسیاری از جشنواره‌های هنری برگزار نشد.

فاضلی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی در شهر رشت بعد از حدود سه ماه از اعمال محدودیت‌های کرونایی و ترددی، گفت: با توجه به زرد شدن وضعیت کرونا در شهرستان رشت فعالان فرهنگی و هنری می‌توانند فعالیت خود را در قالب شیوه نامه‌های از پیش تعیین شده در این زمینه آغاز کنند.

وی با تأکید بر اینکه صاحبان واحدهای فرهنگی و هنری و همچنین فعالان این عرصه باید تمام دستور العمل های بهداشتی و شیوه نامه‌های را رعایت کنند، افزود: تداوم و استمرار فعالیت فعالان این دو حوزه منوط به رعایت دستور العمل ها و شیوه نامه‌های بهداشتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز