خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان:

جهت‌گیری پژوهش‌ها به‌سوی کاربردی‌شدن باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۳۴۰

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان بیان داشت: لازم است برای بهره مندی از نتایج پژوهش ها برای رفع مشکلات و تنگناها، جهت‌گیری پژوهش ها به سوی کاربردی شدن باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیمیا تنهایی در جلسه شورای پژوهشی استانداری با اشاره به اهمیت پژوهش‌های کاربردی اظهار داشت: پژوهش، اقدامی اثرگذار و راهی میانبر برای رسیدن به اهداف در همه ابعاد است.

وی با تاکید بر لزوم نوآوری، خلاقیت و مطلوبیت در انجام پژوهش بیان داشت: دستاورد حاصل از این نوع کار پژوهشی به یقین می تواند در رفع موانع و مشکلات دستگاه های اجرایی موثر باشد.

تنهایی افزود: تاکنون یک درصد بودجه های پژوهشی صرف پژوهش های بنیادی شده اما باید این روند تغییر یافته و جهت‌گیری پژوهش ها به سوی کاربردی شدن برود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان برخورداری دو شرط مشروعیت و مطلوبیت در پژوهش را موجب تحول در رویکرد و موضوع مورد مطالعه خواند و گفت: این مشروعیت با توجه به فعالیت پژوهشگران و فرهیختگان تعریف می شود و مطلوبیت نیز با توجه به کاربردی بودن پژوهش‌ها و راهکاری که ارائه می‌شود، قابل سنجش است.

وی تاکید کرد: خروجی پژوهش ها باید در راستای تغییر و اصلاح روند فعالیت ها و کاهش هزینه ها باشد.

در این جلسه موضوعاتی همچون طرح های پژوهشی سال 1399 استانداری گیلان با حضور اعضای شورای پژوهشی استانداری و پژوهشگران استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز