خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد:

ضرورت نگاه ملی به اجرای طرح جامع بازسازی حرم خواهر امام رضا(ع)

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۵۴۳

مدیرکل اوقاف گیلان با تأکید بر اینکه باید به اجرای طرح بازسازی حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت نگاه ملی شود، گفت: این پروژه باید جزو پروژه های کد دار گیلان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده در نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و هیات امنای حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) رشت با اشاره به اجرای طرح گسترش حرم سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش هیات امنا و خیران این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح گسترش حرم سید جلال الدین اشرف، صحن این آستان مقدس از چهار هزار متر به ۱۲ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت، گفت: متأسفانه وضعیت موجود در شأن این آستان مقدس نیست.

وی بازسازی این آستان را یکی از دغدغه‌های مردم مؤمن شهر رشت عنوان و بیان کرد: باید بازسازی آستان مقدس حرم خواهر امام رضا (ع) به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.

علیزاده با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی برای تشکیل ستاد بازسازی، تأکید کرد: برای خروج از این وضعیت در آستان مقدس خواهر امام نیازمند تخصیص اعتبارات برای تملک اراضی اطراف این آستان مقدس داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ادامه داد: این طرح باید به صورت ملی دیده شده و جز پروژه‌های کد دار استان باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای نمای مذهبی و کف سازی ایوان آستان خواهر امام، گفت: این پروژه ۶۰۰ متر مربع مساحت داشته و طی مدت سه ماه انجام می‌شود و هزینه یک میلیارد تومانی اجرای این طرح توسط خیران تأمین شده است.

طرح جامع بازسازی حرم خواهر امام رضا باید در طرح بازآفرینی شهری مطرح شود

فرماندار رشت نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مشارکت در اجرای طرح جامع بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا یک وظیفه دینی است، اظهار کرد: اجرای این طرح باید در قالب یک طرح استانی دیده شود.

علی فتح اللهی خواستار تسریع در روند اجرای طرح توسعه این حرم شد و گفت: باید جلسات کارشناسی برگزار و موانع فنی و حقوقی شناسایی و رفع شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع این حرم باید در پروژه بازآفرینی شهری مطرح شود، افزود: از همه ظرفیت‌ها باید برای اجرای این طرح استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز