خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان خبرداد:

10منطقه آلوده به مواد مخدر استان امسال پاکسازی می‌شوند

استاندار گلستان از پاکسازی 10 منطقه آلوده به مواد مخدر استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، حسن‌صادقلو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: مناطق آلوده به مواد مخدر با همکاری شورای تامین و در راستای اهداف پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر پاکسازی می‌شود و تمام بدنه اجرایی استان حسب وظیفه خود باید در پاکسازی این نقاط آلوده ورود کنند.

وی با بیان اینکه گلستان تنها استان کشور است که در راستای اقدامات پیشگیرانه سند جامع امنیتی تدوین کرده است، یادآور شد: یکی از 29 مولفه سند جامع امنیتی استان اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است و مدیریت استان تلاش کرده به این مسئله خانمان سوز با نگاهی ویژه توجه داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر نقش فرمانداران در شهرستان ها خاطر نشان کرد: فرمانداران باید در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تابعه حضوری پررنگ داشته باشند و گزارشات قدرتمندی را از رصد اقدامات مبارزه بامواد مخدر در حوزه خود ارائه دهند.

استاندار گلستان با اشاره به گزارش آخرین وضعیت ساختمان اردوگاه ماده 42 که جهت نگهداری معتادان در حال احداث است گفت: در سال گذشته قریب به 3/5 میلیارد تومان و در سال جاری نیز 5/5 میلیارد تومان جهت احداث این مرکز نگهدای معتادان تخصیص داده شده و امیدواریم با احداث این مرکز و رفع مشکلات آن بتوانیم گام موثری در این مسیر برداریم.

همچنین در این جلسه گزارش فرمانده نیروی انتظامی استان در خصوص کشت خشخاش و شاهدانه در استان و نیز گزارش غربال گری ثانویه توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه شد و براساس آن حاضرین در جلسه نقطه نظرات خود را ارائه کردند و تصمیماتی در خصوص معتادان زیر هفده سال و بالای 65 سال گرفته شد.

کد خبر : ۳۹۴۹۲۹