خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان خبرداد:

راه‌اندازی 50 شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۵۵۹

استاندار گلستان گفت: امسال باید 50 شرکت دانش بنیان در استان گلستان راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، که با دستور تصویب برش‌های استانی دستگاه‌ها تشکیل شد، اظهار داشت: امسال باید 50 شرکت دانش بنیان در استان ایجاد شود و در این راستا مدیریت استان با تقویت پارک علم و فن‌آوری و مراکز رشد پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها به خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید در راستای اقتصاد مقاومتی برش استانی خود را تعیین کنند و همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز توجه داشته باشند که ورود سازمان مدیریت به برخی مباحث سبب کم کاری آنها نشود.

استاندار گلستان در این جلسه که برش استانی 3 دستگاه جهاد کشاورزی، پارک علم و فن‌آوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، گفت: زهکشی اراضی، تجهیز ناوگان کشاورزی، توجه به آب‌بندان‌ها و راه‌های بین مزارع و همچنین توسعه ماهیان خاویاری و میگو باید مورد توجه جدی جهاد کشاورزی باشد.

صادقلو با تاکید بر حمایت از ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی یادآور شد: ساخت هتل‌های با کیفیت، توسعه مراکز صنایع دستی بزرگ و متوسط، توجه به مراکز صادراتی هدایت کننده و آموزشی باید در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرد.

استاندار گلستان با بیان اهمیت توجه به اسناد و کتب خطی استان، خاطرنشان کرد: موزه‌های خصوصی در استان ایجاد می‌شود و همچنین به دنبال ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان و شهر تاریخی جرجان و در عین حال تکمیل موزه روستایی استان هستیم.

صادقلو با اشاره به اهمیت مباحث دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی گفت: امسال باید 50 شرکت دانش بنیان در استان ایجاد شود و در این راستا مدیریت استان با تقویت پارک علم و فن آوری و مراکز رشد پشتیبانی لازم را صورت می‌دهد.

همچنین در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که برش 3 دستگاه جهاد کشاورزی، پارک علم و فن آوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، مدیران حاضر در جلسه و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون برش‌های استانی این دستگاه‌ها پرداختند.

در این جلسه ایجاد سالانه 1500کیلومتر جاده بین مزارع، تکمیل سایت 4 هزارهکتاری میگو درسال جاری و مطالعات سایت 10 هزار هکتاری ماهیان خاویاری و میگو توسط جهادکشاورزی و همچنین توجه جدی به شرکت دانش بنیان استفاده کننده از اشعه گاما و ارائه زمین 30 هکتاری به پارک علم و فن آوری مورد تصویب قرار گرفت.

برنامه اقتصاد مقاومتی 19 دستگاه در سطح کشور به تصویب رسیده که برخی از آنها فاقد برش استانی هستند و دیگر دستگاه‌هایی که دارای برش استانی هستند درجلسه آتی برنامه‌های خود را جهت تصویب ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز