خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

چهار خطه شدن محور ترانزیتی گرگان، آق قلا به اینچه برون

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: چهار خطه شدن محور ترانزیتی گرگان، آق قلا به اینچه برون از محورهای این اداره کل برای توسعه راههای منطقه است.

به گزارش ایلنا به نفل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان،  ابراهیم مبارک‌ قدم در دیدار و نشست با فرماندار آق‌ قلا با بیان اینکه سیاست عمومی وزارت راه و شهرسازی در برنامه ششم توسعه این است که بتواند جاده‌های کشور را به پایانه‌ها و مبادی مرزی کشور متصل کند،‌ اظهار کرد: این سیاست با هدف افزایش کمی و کیفی تبادلات ترانزیتی در بخش کالا و مسافر و تسریع در زمان و کاهش هزینه‌ها دنبال می‌شود.

به گفته وی، در این سیاست، پروژه‌های عمرانی معنا یافته و اجرای آنها با توجه به منابع موجود و بر طبق اولویت ادامه می‌یابد تا شاهد به بار نشستن آنها در بازده زمانی کوتاه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، میانگین حجم تردد در جاده‌های استان را حدود دو برابر جاده‌های کشور بیان کرد و گفت: افزایش تراکم نسبی جمعیت استان در مناطق کوهپایه و دشت از جمله آق‌قلا، میزان ترددها را در این استان به نسبت میانگین کشور بالاتر کرده است.

مبارک ‌قدم ادامه داد: با وجود اینکه در سال جاری اقدامات گسترده‌ای در بخش روکش آسفالت محورها در دستور کار قرار گرفته اما جزو اولویت‌های بعدی وزارتخانه برای محورها خواهد بود.

وی، راه و زمین را دو بازوی توسعه در هر منطقه دانست و خاطرنشان کرد: عینیت و فیزیک هرگونه برنامه‌ریزی در زمین تحقق پیدا می‌کند و راه نیز زیرساخت توسعه را به وجود می‌آورد.

مبارک ‌قدم گفت: از محورهای اصلی اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای توسعه راه‌های منطقه، چهارخطه کردن محور ترانزیتی گرگان- آق‌قلا به اینچه‌برون است که در راستای برنامه‌های توسعه استان از جمله احداث بندر خشک و منطقه آزاد اینچه‌برون صورت می‌گیرد.

تسریع در اتمام پروژه میدان ورودی شهر آق‌قلا، مساعدت برای تامین زمین مورد نیاز دانشگاه آزاد اسلامی و پیام‌نور و تسریع در امور حقوقی آن، بررسی نحوه تامین زمین ساخت هنرستان کشاورزی غرب استان و تامین زمین برای احداث و استقرار ستاد نیروی انتظامی شهرستان از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۳۷۸۵۴۴