خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری شهرستان گرگان تاکید کرد:

آموزش کاهش آسیب در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۶۷۸

معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان گفت: آموزش و کار فرهنگی در حوزه پدافند غیر عامل در اولویت دستگاه های اجرایی قرار بگیرد .

به گزارش خبر گزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان، سید محسن کاظمی در جمع اعضای شورای فرعی پدافند غیر عامل شهرستان گرگان گفت: آموزش و فرهنگ سازی یکی از راه‌های پیشگیری است که ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این مهم با هدف افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تسهیل مدیریت بحران، ارتقای پایداری ملی در برابر انواع تهدیدها در دستور کار دستگاه های اجرایی گرگان قرار دارد.

معاون سیاسی ، اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان درادامه با تاکید برحفظ هوشیاری وآمادگی در هنگام وقوع و مقابله با تهدیدات عنوان کرد : از دیگر فواید اجرای مطلوب وظایف دستگاه‌ها در حوزه آموزش ، کاهش آسیب ها و خطرات جدی ناشی از حوادث است .

وی سپس تصریح کرد : یکی از موثرترین راه‌های کاهش آسیب ، آمادگی همه جانبه در مواقع ضروری و مورد نیاز همکاری و تعامل همه اعضا شورا است .

"سید محسن کاظمی در بخش دیگری از سخنانش از اعضای این کارگروه درخواست کرد ضمن بیان عملکرد دستگاه متناظر خود در این حوزه ، برنامه ها و اقدامات سال 95 را در رابطه با اجرای سیاست‌های پدافند غیر عامل اعلام دارند.

معاون سیاسی ، اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان خواستار شناسایی نقاط آسیب پذیر در یک ماه آینده شد و خطاب به اعضای جلسه اعلام کرد : گزارش کلیه اقدامات را پایان هر ماه به فرمانداری اعلام نمایند.

شایان ذکر است در این جلسه هر یک از اعضاء ضمن ارایه گزارش ،پیرامون موارد مطروحه نکته نظرات خود را اعلام داشتند .

گفتنی است پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز