خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطرح کرد:

19 پایگاه سنجش سلامت در استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۴۴۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از 305 هزار دانش آموز در 2 هزار و 600 مدرسه استان ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، محمدرضا وطنی در نخستین جلسه پروژه مهر 95 با حضور اعضای ستاد به منظور بازگشایی مطلوب مدارس، با تشبیه بازگشایی مدارس به بهار آموزش و پرورش، آن را حادثه‌ای مهم در زندگی نسل‌ها دانست و بر بازگشایی مطلوب و بهینه مدارس در مهرماه تاکید کرد.

وی استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه مشارکت موثر والدین را خواستار شد و افزود: برای بازگشایی مطلوب مدارس در مهر 1395، ستاد پروژه مهر استان در 5 کارگروه تشکیل و نخستین جلسه این ستاد، تشکیل شد.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان با اشاره به پیش‌بینی ثبت نام بیش از 305 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 600 مدرسه استان‌تصریح کرد: براساس تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان، تعداد کلاس و تعداد نیروی انسانی، سازماندهی لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که نقل و انتقال معلمان، امسال در یک مرحله انجام می‌شود در تشریح ارتقاء سطح مهارتی معلمان گفت: به منظور ارتقاء سطح توان علمی و به روز شدن دانش همکاران، کلاس‌های آموزشی درنظر گرفته شده به ویژه به علت تغییر محتوای کتب درسی پایه دهم، آموزش برای مدرسان این پایه تحصیلی، الزامی است.

وطنی اظهار کرد: ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی از اول خرداد 95 آغاز شده و باقی دوره‌های تحصیلی، پس از پایان امتحانات آغاز خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود، بیش از 36 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان افزود: برای سنجش نوآموزان بدو ورود 19 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی از دهه دوم خرداد با همکاری مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرگان و آموزش و پرورش استثنایی مشغول به ارائه خدمات به نوآموزان خواهد بود.

وی افزود: غربالگری نوآموزان در این دوره، نوبت‌دهی و ثبت نتایج آن به‌صورت الکترونیکی از سطح مدرسه محل ثبت‌نام آغاز و پس از انجام معاینات غربالگری در پایگاه سنجش سلامت و مراکز بهداشت، تکمیل ثبت‌‍نام در مدرسه انجام می‌شود.

وطنی همچنین درباره نحوه ثبت نام و توزیع کتب درسی گفت: باتوجه به درخواست مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان، ثبت سفارش کتاب درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و پیش دانشگاهی تا تاریخ 15 خردادماه سال جاری تمدید شده و ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان اول ابتدایی در سال جدید از اول تیرماه 95 انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: این ثبت نام از طریق سامانه www.irtextbook.com یا www.irtextbook.ir  و توسط مدیران مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز