خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

نقش مهم موزه روستایی در ماندگاری مسافر در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان دیوار دفاعی گرگان را از اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به این استان عنوان کرد و گفت: با حمایت‌های استاندار و تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان در شورای اداری استان، دیوار دفاعی گرگان ردیف اعتباری خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی دیوار دفاعی گرگان را از اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به این استان عنوان کرد و اظهار داشت: با حمایت‌های استاندار و تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان در شورای اداری استان، دیوار دفاعی گرگان ردیف اعتباری خواهد گرفت.

وی افزود: بناست احیای بخشی از این دیوار در دستور کار قرار گیرد و بنا نیست که صدها میلیارد ریال هزینه شود بلکه سیاست این است که این دیوار و احیای آن به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان  تصریح کرد: به واسطه این دیوار، استان و مجموعه روستاهای استان از توسعه پایدار برخوردار خواهند شد و این دیوار می‌تواند نقش بسیار بزرگی در ماندگاری گردشگر در گرگان و سراسر استان ایفا کند.

کریمی همچنین یادآور شد: عملیات اجرایی موزه روستایی استان که به عنوان برندی ملی و دومین موزه روستایی کشور مطرح است در «قرق» در زمینی حدود 700 هکتار، با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد و اکنون کارشناسان به همراه مجری طرح که مرکز پژوهشگاه دانشگاه تهران است در حال جمع‌‌آوری و واچینی بناهای تاریخی روستاهای استان هستند و در چند روز آینده دوباره چینی این ساختمان‌ها و خانه‌های روستایی در موزه روستایی آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این موزه می‌تواند در ماندگاری مسافر در استان به خصوص شهر گرگان نقش ایفا کند.

کریمی همچنین بیان داشت: سیاست این است که خانه‌های روستایی تملک شوند و در دل این موزه روستایی قرار گیرند و همچنین بخش بزرگی از این موزه برای نمایش ظرفیت‌های اقوام استان قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۷۴۳۶۳