خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان:

کارگران پس از ۳۶ سال مزد زحمات خود را نگرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۷۳

پاسخ زحمت‌های کارگران را با قراردادها موقت و سفید امضاء دادند سپس کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر را از شمول قانون کار خارج کردند و امروز پس از ۳۶ سال به جای اینکه به معیشت کارگران رسیدگی شود، حداقل حقوق‌شان ۶۷ درصد از تورم عقبتر است.

هادی رضا‌زاده گفت: کارگران در پدید آمدن انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند و در همه زمان‌ها و رویداد‌ها در خط مقدم بودند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان، شامگاه روز گذشته، در دیدار با فعالان کارگری استان گلستان که به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و نبی هزار جریبی عضوشورای شهر گرگان برگزار شد، گفت: مسولان باید بدانند کارگران نقش به سزایی در پیروزی انقلاب داشتند و هنوز پس از ۳۶ سال مزد زحمات خود را نگرفتند.

رضازاده اظهار داشت: به گفته خود مسولان اگر همکاری کارگران در مبارزات بر علیه رژیم پهلوی نبود، پیروزی در انقلاب به زمان‌های خیلی بیشتر ی نیاز داشت.

وی با بیان اینکه کارگران در همه حال پشتیبان نظام خواهند بود و هرگز فریب دشمن را نخواهند خورد، ادامه داد: در ۲۰ سال آخر حکومت طاغوت به دلیل اینکه محمدرضا پهلوی می‌خواست کارگران را به حکومت وابسته کند، یک نگاه خاصی به تشکلات کارگری داشت، اما کارگرهای ایران فریب وی را نخوردند و دعوت حضرت امام را لبیک گفتند و به یاری انقلاب شتافتند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان تصریح کرد: کارگران در جنگ تحمیلی هم نقش تاثیر گذاری به جا گذاشتند و در دو سنگر تولید و جبهه‌های حق علیه باطل از جان مایه گذاشتند و همراه و همسو با نظام قدم برداشتند.

وی با ابراز گلایه از برخی ناملایمتی‌های مسولین نسبت به کارگران گفت: کارگران سختی را تحمل کردند تا در آینده توسط مدیران جامعه جبرا ن شود، اما دولت مردان ما جواب زحمت‌های کارگران را چگونه دادند؟

رضازاده در ادامه افزود: پاسخ زحمت‌های کارگران را با قرارداد‌ها موقت و سفید امضاء دادند. سپس کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر را از شمول قانون کار خارج کردند و امروز پس از ۳۶ سال به جای اینکه به معیشت کارگران رسیدگی شود حداقل حقوقشان ۶۷ درصد از تورم عقب تراست.

این فعال کارگری بیان داشت: با توجه به اینکه جامعه کارگری انتظار داشت که یک تحولی در معیشت کارگران و بازنشستگان به وجود بیاید، متاًسفانه می‌توانیم بگوییم در سخت‌ترین شرایط موجود قرار دارند و بازنشستگان مجبور به انجام کارهای سخت در شغل دوم می‌شوند.

رضازاده اشاره کرد: کارگران که همیشه مورد لطف امام عظیم الشان و معمار کبیر انقلاب و رهبر انقلاب بوده و هستند، اما امروز می‌بینیم که حتی یک سبد کالا که ارزش چندانی ندارد به کارمندی که ۳ میلیون حقوق می‌گیرد تعلق می‌گیرد اما به کارگران تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: مسئولان باید به حداقل خواسته‌های کارگران رسیدگی کنند و نباید از آن‌ها آسایش و آرامش را دریغ کنند.

دبیر اجرایی گلستان در پایان تصریح کرد: شرایط موجود به هیچ عنوان برازنده نظام نیست و امیدوارم مسولین چاره‌ای برای وضعیت زندگی کارگران بیاندیشند.

البته باید این نکته را نیز متذکر شوم که این نظام با تمام مشکلات به جامعه کارگری عزت داد شخصیت داد همینکه بنده امروز می‌توانم به این راحتی انتقاد کنم از برکات نظام است همینکه امروز یک کارگر به عنوان وزیر کار در دولت مشغول است از برکات نظام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز