خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور قزاقستان در مراسم افتتاح خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان:

قزاقستان و ترکمنستان سال گذشته این خط راه آهن را افتتاح کرده بودند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۹۴

کشور قزاقستان احداثراه آهن جدیدی را دست اقدام دارد که این راه آهن چین را به قزاقستان متصل می کند که از طریق این راه آهن کشورهای ایران ترکمنستان هم به چین متصل می شوند.

رئیس جمهور قزاقستان در مراسم افتتاح خط آهن ایران ترکمنستان وقزاقستان با ابراز خوشحالی از افتتاح این خط گفت: امروز احداثطولانی مدت راه آهن ایران ترکمنستان قزاقستان به پایان رسیده همانطور که روسای جمهور کشورهای ایران و ترکمنستان ثابت کردند این پروژه در توسعه اقتصادی سه کشور اهمیت بالایی دارد.

به گزارذش ایلنا، نور سلطان نظر بایف با اشاره به اینکه در سال گذشته ترکمنستان و قزاقستان این خط را به صورت رسمی افتتاح کرده بودند اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح این خط آهن در مسیر ایران هم هستیم.

وی با اشاره به ساخت راه آهن جدید قزاقستان گفت: کشور قزاقستان احداثراه آهن جدیدی را دست اقدام دارد که این راه آهن چین را به قزاقستان متصل می کند که از طریق این راه آهن کشورهای ایران ترکمنستان هم به چین متصل می شوند.

نور سلطان نظر بایف تاکید کرد: بنابراین در همین راستا امکان جدیدی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی سه کشور با سایر کشورهایی که در مسیر این خط قرار دارند فراهم شده است.

رئیس جمهور قزاقستان با بیان اینکه بخش دیگری از این راه آهن در سال آینده تکمیل می شود گفت: از رئیس جمهور ایران بابت اینکه دستور اتمام این پروژه را دادند تشکر می کنیم.

وی با اشاره به افزایش امنیت با احداثاین راه آهن گفت: در حال حاضر ما با مسئله مبرم تروریسم مواجه هستیم که معتقدم با افتتاح این خط تبادل کالا در مسیر امن تری انجام می شود.

رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد: با افتتاح این خط آهن سهم سه کشور ایران ترکمنستان قزاقستان از بازارهای جهانی به طور قابل توجهی افزایش می یابد و به روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان بابت اتمام پروژه تبریک می گویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز