خبرگزاری کار ایران

دکتر حسن روحانی در تجمع مردم گرگان؛

دوره افراط و تفریط و فضای امنیتی به سر آمده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۹۳

ما در دوران وحدت و اعتدال و فضای باز برای کمک به یکدیگر در راه اعتلای فرهنگ به راه خود ادامه خواهیم داد / بنده ۵ وزیر معرفی کردم و اگر نیاز بود ۵۰ وزیر معرفی می کردم اما از راه خود و وعده‌ای که به جوانان دادم باز نخواهم ایستاد.

حجت السلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در استان گلستان و در دیدار با مردم شهرستان گرگان گفت: آشنایی بنده با استان سرسبز گلستان از سالیان پیش است و خاطرات خوشی با مردم این استان دارم اما امروز استان گلستان را سرزنده تر و شاداب تر برای خدمت به کشور دیدم.

به گزارش ایلنا از گرگان، رییس جمهور ظهر امروز در دیدار با مردم گرگان در ورزشگاه آزادی گرگان با بیان اینکه از استقبال گرم و تجمع مردم خوب استان گلستان اعم از تمامی قوم ها، شیعه و سنی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بسیار خرسند هستم و به همراه هیئت دولت به خود می بالیم که برای خدمت به چنین مردمانی برگزیده شدیم.

پای وعده ها و قول های خود تا آخر ایستادگی خواهم کرد

وی نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با دنیا را از وعده های خود نام برد و گفت: به وعده های داده شده عمل خواهیم کرد و به آن وعده ها وفا داریم.

روحانی اظهار داشت: من به نسل جوان کشور مخصوصا دانشجویان عزیز کشور قول می دهم پای وعده ها و قول های خود تا آخر ایستادگی خواهم کرد.

وی در خصوص انتخاب وزیر علوم رو به دانشجویان بیان داشت: بنده ۵ وزیر معرفی کردم و اگر نیاز بود ۵۰ وزیر معرفی می کردم اما از راه خود و وعده ای که به جوانان دادم باز نخواهم ایستاد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دوره افراط و تفریط و فضای امنیتی به سر آمده است افزود: ما در دوران وحدت و اعتدال و فضای باز برای کمک به یکدیگر در راه اعتلای فرهنگ به راه خود ادامه خواهیم داد.

روحانی تصریح کرد: فرهنگ اعتدال و فرهنگ توسعه، فرهنگ دوستی و برادری واتحاد در این کشور و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای همه تعیین کرده است که مردم پای پرچم وحدت و تعامل ایستاده اند.

وی فرا رسیدن دهم آذر روز مجلس و قانون اساسی و روز مدرس را گرامی داشت و گفت: همه باید تابع قانون اساسی باشند و قانون اساسی را به عنوان یه مسیر ریل گذاری شده انتخاب نماییم و قطار موفقیت و پیشرفت کشور را از روی آن قرار دهیم و حرکت نماییم.

روحانی گفت: احترام به قانون باید در سرلوحه کار همه قرار گیرد تا در مسیر توسعه کشور بتوان گام برداشت.

کاهش قیمت نفت ما را در افزایش بودجه سال آینده تاثیری نخواهد گذاشت

بالاترین مقام اجرایی کشور از دست های توطئه گر در منطقه برای کاهش قیمت نفت خبر داد و گفت: علی رغم همه این توطئه ها دولت در هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری بودجه تقدیم مجلس خواهیم کرد تا دشمن بداند خللی در اقتصاد کشور ایجاد نخواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه در آذر ماه سال جاری تمام بودجه های استان ها در سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کردیم و این در سالیان گذشته بی سابقه بوده است.

وی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم که تا پایان سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

روحانی از رشد بودجه عمرانی در سال آینده خبر داد و گفت: بودجه عمرانی سال آینده حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

رییس جمهور تاکید کرد: بودجه ما بر حسب منابع و مصارف حدود ۲۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی دغدغه جوانان را از اولویت های خود دانست و گفت: امیدورایم در آینده نزدیک مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج و تحصیل جوانان را حل کنیم و این قول من به شما جوانان که برای رفع مشکل تمام تلاش خود را خواهم کرد.

روحانی ایجاد رونق اقتصادی در کشور و عبور از رکود را منوط به همراهی مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: مسیر آینده کشور بدون تردید مسیر پیشرفت، توسعه و امیدواری خواهد بود.

وی اظهار داشت: تعامل ما با دنیا و کشورهای همسایه روز به روز بهتر و بیشتر خواهد شد که در همین راستا فردا دو رییس جمهور از ترکمنستان و قزاقزستان به استان گلستان قدم خواهند گذاشت تا برای افتتاح راه آهن که گرگان را به ترکمنستان و قزاقزستان و آسیای میانه متصل خواهد کرد، حضور داشته باشند.

بالاترین مقام اجرایی کشور بیان داشت: با افتتاح این طرح استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود.

وی اشتغال پایدار را نیاز و ملزم سرمایه گذاری دانست و گفت: بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در آینده نزدیک برای سرمایه گذاری های کلان اعلام آمادگی کردند.

ایام پایان تحریم ظالمانه بر علیه مردم ایران فرا رسیده است

روحانی با بیان اینکه ایران در مسیر تعامل سازنده با دنیا قرار دارد ادامه داد: مسئله هسته ای را به مقصد خواهیم رساند و همه بدانند که ۱ + ۵ و کشورهای غربی و شرقی نیازمندند با ایران دارای تعامل سازنده باشند و در این موضوع شکی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دنیا در امنیت منطقه به ایران نیازمند است افزود: دنیا برای تحرک اقتصاد منطقه و دنیا به ایران نیاز دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: کشورهای دنیا قبول کردند ایام پایان تحریم ظالمانه بر علیه مردم ایران فرا رسیده است.

روحانی استان گلستان را کریدور اتصال شمال به جنوب کشور عنوان کرد و گفت: گلستان استان افتخارات فرهنگی همچون فخرالدین اسعد جرجانی، میرفندرسکی، میرداماد و بزرگان تاریخ و دلاوران اسعد آباد و عاشقان پیامبر و اهل بیت است.

وی استان گلستان را نمونه وحدت و برادری برادران و خواهران شیعه و سنی در جهان دانست و گفت: همزیستی قوم ها و قبیله های فارس و بلوچ و سیستانی و ترکمن در کنار یکدیگر نشان از عضمت و بزرگی مردم این استان است.

روحانی ۱۲۱ پروژه عمرانی برای استان گلستان به ارزش ۵۸۱ میلیارد تومان ظرف امسال و سال آینده را برنامه های سفر به این استان اعلام کرد و گفت: زه کشی ۲۲ هزار هکتار زمین زراعی تا پایان دولت، افتتاح و بهره برداری از سدهای در دست اجراء مثل قره چال و زرین گل ظرف امسال و سال آینده و برنامه ریزی و بهره برداری سد نرم آباد در ۵ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مسئول دستگاه اچرایی کشور از افتتاح راه آهن گرگان به مشهد خبر داد و گفت: شروع پروژه از سمت گرگان به مشهد در همین سفر در دستور کار قرار خواهد گرفت:

روحانی افزود: شبه جزیره آشوراده به عنوان یک پایلوت گردشگری در هیئت دولت به تائید رسیده است و به مقام های مسئول مربوطه ابلاغ شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا طرحی آماده کنیم تا از منطقه مرزی اینچه برون به عنوان یک منطقه آزاد تجاری استفاده نمائیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز