خبرگزاری کار ایران

باحضور معاون وزیر امور خارجه؛

نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۲۴

این دفتر در استان به مثابه یک وزارت امور خارجه کوچک است که برای بسط وگسترش ارتباطات با کشورهای همجوار و نیز رفاه حال شهروندان گلستانی و مسافران خارجی راه اندازی می شود.

با حضور «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، حقوقی و پارلمانی وزیر امور خارجه، فردا پنج شنبه(۱۷ مهر) دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا از گرگان، مسئول امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه گفت: این دفتر در استان به مثابه یک وزارت امور خارجه کوچک است که برای بسط وگسترش ارتباطات با کشورهای همجوار و نیز رفاه حال شهروندان گلستانی و مسافران خارجی راه اندازی می‌شود.

عباس رنجبر اظهار داشت: تایید اسناد، مسائل کنسولگری، روابط دوجانبه با یک یاچند کشور و امورات بین المللی و یا هرکاری که یک ایرانی با ارگانهای داخلی وزارت امورخارجه دارد با کلیه اختیارات برعهده این نمایندگی است.

وی تصریح کرد: قبل از این به طور مثال کلیه امورات دانشجویان خارج ازکشور درتهران انجام می‌شده است.

مشاور معاون وزیر امور خارجه اظهارداشت: درصورتیکه فرودگاه گرگان بین المللی شود صدور ویزای فرودگاهی توسط این دفتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار نمایندگی وزارت امور خارجه کاری کنسولی بوده و صدور ویزای فرودگاهی انجام می‌دهد، اظهارداشت: درحال حاضر بجز ۱۰ کشور، برای تمامی کشور‌ها می‌توانیم ویزای فرودگاهی صادر کنیم و تا سه هفته هم قابل تمدید می‌باشد.

وی افزود: افتتاح این نمایندگی می‌تواند سرفصلی نو را در روابط بین الملل استان گلستان و کشورهای همجوار رقم بزند، و سبب شناسایی عمق توانمندیهای ‌این استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی باشد.

این مقام مسوول اضافه کرد: درحال حاضر ۲۶ نمایندگی در مراکز استانهای مختلف و یک نمایندگی در شهرستان لارستان درجنوب فارس و ۴ نمایندگی در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار و عسلویه فعال می‌باشد.

مسئول امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه بیان کرد: در پی درخواست استاندار گلستان و پیگیری‌های مداوم وی؛ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان، پس از انجام مراحل مقدماتی افتتاح می‌شود.

محل این دفتر در پشت پارک شهر گرگان روبروی کتابخانه میرداماد واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز