خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

حدود ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده گلستان احیا و نوسازی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۸۰

از سال ۸۸ تاکنون حدود ۱۰ درصد از مساحت بافت‌های فرسوده شهرهای استان توسط شهرداری‌ها و مردم، احیا و نوسازی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از سال ۸۸ تاکنون حدود ۱۰ درصد از مساحت بافت‌های فرسوده شهرهای استان توسط شهرداری هاو مردم، احیاو نوسازی شده‌اند.

به گزارش ایلنا از گرگان، علی بخش رستمی گفت: به علت درآمد پایین ساکنین این بافت‌ها، نوسازی و احیای این محلات مستلزم برنامه ریزی مناسب مدیریت شهری و برخورداری از تسهیلات دولتی می‌باشد.

به گفته وی، همچنین لازم است مقررات اداری به شکلی که مردم با اشتیاق بیشتری به سمت استفاده از تسهیلات دولتی و یا نوسازی جذب شوند، مجدد بررسی شود و به زبان ساده راه را برای بهسازی توسط ساکنین این محلات هموار کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: نبود آگاهی و تعریف نشدن ساز و کار مدیریتی مشخص در دستگاه‌های اجرایی مرتبط به مسائل بافت‌های فرسوده یکی دیگر از مسایلی است که باید بدان پرداخته شود.

به گفته رستمی، تعریف خدمات موازی توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برای شرکت عمران و مسکن سازان و ادارات بافت فرسوده استان که موجب اتلاف وقت و خستگی از پیگیری یک موضوع مشابه می‌شود از دیگر موارد مورد توجه در این بافت‌ها است.

وی ادامه داد: آموزش ساکنین و مدیران به همراه اطلاع رسانی در رسانه هاو مجلدات، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی و حمایت از پایان نامه‌ها و پژوهش‌های مرتبط با بافت‌های فرسوده شهری از دیگر راهکار‌ها جهت تسریع در پیشبرد اهداف مربوطه است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون تسهیلاتی برای ساخت مسکن در بافتهای فرسوده در نظر گرفته نشده، گفت: براساس برنامه اجرایی ابلاغی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران سه برنامه ساماندهی مرکز محلات در بافت تاریخی گرگان پیش بینی شده است.

رستمی ادامه داد: پیش بینی اتمام ۵ بلوک اجرای ساخت وساز با کاربری تجاری، مسکونی در بافت فرسوده از برنامه‌های دیگر برای احیای این بافت هاست که شامل سه پروژه در گرگان، دو پروژه در گنبد و یک پروژه ساخت مسجد در طرح آفتاب شهر گرگان می‌شود.

به گفته وی، پیش بینی ۲۴ دوره آموزشی برای ساکنین، مدیران و حرفه مندان، پیش بینی حمایت از ۱۳ پایان نامه و پژوهش و مستند سازی و پیش بینی انعقاد ۴۰ تفاهم نامه همکاری با ارگان‌های دولتی و نهادهای غیر دولتی و شهرداری‌ها و… از برنامه‌های دیگر در دست اجرا برای تحقق اهداف این بخش است.

وی، تلاش برای عملیاتی کردن پروژه‌های مصوب در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و تملک چند قطعه در طرح آفتاب گرگان و تعریف پروژه برای آن را از برنامه‌های دیگر دانست.

حدود ۱۵ تا۲۵ درصد از مساحت قانونی ۱۵ شهر استان به مساحت دو هزار و ۲۷۸ هکتار، بافت فرسوده است که ۲۰۸ هزار و ۳۶۵ نفر در این بافت‌ها که بیشتر در هسته مرکزی و قدیمی شهر‌ها متمرکز هستند، سکنی گزیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز