خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در گلستان را آغاز کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۸۴۸

استان گلستان از نظر علمی، مردم روشن بین و زیبایی‌های طبیعی از استان های ممتاز است و جوانانی دارد که سرمایه های معنوی و عبادی کشور هستند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بررسی توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در استان آغاز کرده ایم و دیتا سنتر، توسعه ارتباطات و توسعه کانتت و سرور از تعهدات ما در قبال استان گلستان است.

به گزارش ایلنا در گرگان، " نصرا… جهانگرد " در دومین نشست کارورزان مشاغل دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان در گرگان اظهار کرد: استان گلستان از نظر علمی، مردم روشن بین و زیبایی‌های طبیعی از استان های ممتاز است و جوانانی دارد که سرمایه های معنوی و عبادی کشور هستند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور در ادامه با بیان این که با فناوری و مهارت و کارآمدی می توان به سمت توسعه کشور حرکت کرد گفت: ۷۰ درصد جمعیت کشور ما جوان هستند و ما عملا ۱۰ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی داریم و سالانه ۴۵۰ هزار دانشجو نیز به فارغ التحصیلان ما اضافه می شود.

جهانگرد با بیان این که در طی هشت سال گذشته باید هر سال هشت درصد رشد در کشور حاصل می شد که عملا این رشد در سال های گذشته ۲ و نیم درصد بوده است گفت: این تکلیف بر دوش همه ماست که برای ۱۰ سال آینده نیاز به یک جهش در توسعه کشور داریم و بحثارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند سرعت این جهش را بیشتر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز بخش کشاورزی ۱۷ تا ۱۸ درصد اقتصاد کشور را با جمعیت ۱۱ تا ۱۲ درصد در اختیار دارد که با تکنولوژی می توان، سهم بیشتری از اقتصاد کشور را به دست آورد و باید در این راه گام برداریم.

وی با اشاره به این که در بخش صنعت نیز باید به همین سمت و سو برویم، تصریح کرد: امروز سهم این بخش در اقتصاد ۳۵ درصد با ۱۸ درصد اشتغالزائی است که صنعت امروز ما نیازمند تکنولوژی، مهارت و کارآمدی برای همگام شدن با توسعه است.

جهانگرد با بیان این که ۴۸ درصد بازار اقتصاد ما در بخش خدمات است گفت: با تکنولوژی و نوآوری می توان، اشتغال را افزایش داد و افزایش درآمد ایجاد کرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: این منطقه بهشت صنایع های تک است و در برنامه شبکه ملی ازاطلاعات هدف ما افزایش پهنای باند برای همه مردم است و جزو اجرایی ترین کارهای ماست که در این بخش ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم.

وی با بیان اینکه نسل سوم تلفن های همراه از شهریور ماه وارد بازار می شود و از سوی دیگر ظرفیت های تلفن های ثابت در جهت خدمت به مردم را افزایش داده ایم، تصریح کرد: امسال تصویب شده است که ۳۰ هزار شغل در بحثفناوری و ای تی ایجاد کنیم که البته توان ما دراین بخش بیشتر است.

به گفته جهانگرد، امروز برنامه ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در جنبه های مختلف بررسی می شود و اگر بتوانیم در سال جاری رشد اقتصادی کشور را به سه درصد و در سال آینده به شش درصد برسانیم، تازه تا پایان سال ۱۳۹۴، به رشد صفر از منفی رسیده ایم.

در این همایش تفاهم نامه همکاری های مشترک ما بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و استانداری گلستان در راستای اجرای طرح کارورزی مشاغل دانش بنیان حرفه ای محور در حوزه ICT به امضاء معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار گلستان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز