خبرگزاری کار ایران

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان:

از ابتدای فصل صید۴۳۶ هزار کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی صید شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۸۸

در این مدت ۴۰ هزار کیلوگرم ماهی سفید، ۳۸۱ هزار کیلوگرم ماهی کفال، ۱۲ هزار کیلوگرم ماهی کپور، ۳۹۰ کیلوگرم ماهی کلمه و سه هزار کیلوگرم سایر گونه های ماهیان استخوانی صید شده است.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون ۴۳۶ هزار کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی صید شده است.

به گزارش ایلنا از گرگان، «محسن یحیایی» با اشاره به پایان فصل صید در استان، افزود: در این مدت ۴۰ هزار کیلوگرم ماهی سفید، ۳۸۱هزار کیلوگرم ماهی کفال، ۱۲ هزار کیلوگرم ماهی کپور، ۳۹۰ کیلوگرم ماهی کلمه و سه هزار کیلوگرم سایر گونه‌های ماهیان استخوانی صید شده است.

به گفته وی، مجموع صید انجام شده در فصل صید امسال ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
یحیایی با بیان اینکه فصل صید از ۲۰ مهر ماه سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: تعداد شرکت‌های فعال در این مدت ۱۸ تعاونی و سرانه صید هرشرکت ۲۵ هزار و ۵۲۴ کیلوگرم می‌باشد.

وی افزود: تعداد پره کشی انجام شده دو هزار و ۱۰۰ مورد و متوسط صید در هر پره کشی ۲۰۸ مورد است.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد دوهزار و ۴۱ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد با هدف بازسازی ذخایرماهیان خاویاری در دریا‌‌ رها شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان صید ماهی سفید و کپور نسبت مدت مشابه سال قبل، گفت: سرد بودن آب دریا که مانع مهاجرت ماهی سفید و کپور به سواحل می‌شود، نامناسب بودن شرایط جوی، بدون آب بودن دو رودخانه گرگانرود و قره سو از عمده‌ترین دلایل کاهش صید این گونه‌ها در استان می‌باشد.

یحیایی افزایش بی‌سابقه فعالیت صیادان غیرمجاز را از دیگر دلایل کاهش صید ماهی سفید و کپور برشمرد و افزود: استفاده از آلات و ادوات غیرمجاز وغیراستاندارد، برداشت بیش از حد ظرفیت توسط صیادان غیرمجاز، آسیب دیدگی ذخائر ماهی سفید و کپور به دلیل صید بچه ماهیان غیراستاندارد توسط صیادان غیرمجاز از دیگر دلایل کاهش صید این گونه‌ها می‌باشد.

صیادان پره استان در پایان فصل صید بصورت دسته جمعی سجده شکر بجا آورده وبرای رونق صید و صیادی در فصل صید آینده دعا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز