خبرگزاری کار ایران

حجم آب سدهای استان گلستان ۶۰ درصد کاهش دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۱۱

هم اکنون در حوضه آبریز گرگانروداز طریق سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر توزیع آب در شبکه مدرن در حال انجام است.

ایلنا - گرگان: با توجه به کاهش محسوس بارندگی‌ها در استان گلستان، حجم آب ذخیره شده ۱۲ سد در دست بهره برداری استان۶۰ درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایلنا از گرگان، دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اعلام کرد، با توجه به کاهش محسوس بارندگی‌ها در استان گلستان، حجم آب ذخیره شده ۱۲ سد در دست بهره برداری استان ۶۰ درصد کاهش داشته است.
یحیی لطفی گفت: میزان بارندگی در مدت مهر لغایت بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۲-۹۱،۵/۴۶ درصد کاهش و نسبت به دوره شاخص دراز مدت، ۲/۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد که تغییرات سال جاری نسبت به شاخص دراز مدت در حوضه‌های آبریز قره سو ۷/۱۲ درصد و گرگانرود ۹/۲۰ درصد کاهش دارد.
وی افزود: ذخیره آبخوان‌های آزاد استان گلستان نیز در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته ۵۰۱/۱۰۱ میلیون متر مکعب کاهش داشته نشان می‌دهد.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطر نشان کرد: هم اکنون در حوضه آبریز گرگانروداز طریق سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر توزیع آب در شبکه مدرن در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز