خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان:

۴۰۰ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ گلستان در سال گذشته گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۶۱۴

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان گلستان گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شد که از این تعداد ۱۱۲ هزار ماموریت انجام شد و بقیه با توصیه‌های پزشکی و درمانی برطرف شد.

به گزارش ایلنای گلستان، محمد جواد مقسمی گفت: در ۳ ماهه ابتدای سالجاری ۷۰ هزار تماس با اورژانس استان گرفته شد که یک‌ سوم این تماس‌ها منجر به ماموریت و انتقال فرد به بیمارستان شد. با توجه به تماس‌های انجام شده در سه‌ ماهه اول امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود ۵۰۰ هزار تماس ثبت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته تعداد ۱۵ هزار و ۹۰۹ تماس و در سه ماهه اول امسال ۵ هزار و ۲۸ مزاحمت تماس به این مرکز گزارش شده که بیشتر مزاحمت‌ها قشر نوجوان و جوان بوده و بیشتر ساعات تماس بین ۱۷ عصر تا ۲۳ شب انجام می‌شود و در برخی از روزها تعداد مزاحمت تماس به ۵۰ مورد می‌رسد.

مقسمی گفت: اورژانس ۱۱۵ استان در سال گذشته تعداد ۱۹ هزارو ۶۲۱ و سه ماهه اول امسال ۵ هزار و ۱۲۶ حادثه ترافیکی را نیز در استان را پوشش داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اورژانس هوایی استان در فرودگاه بین‌المللی گرگان مستقر بوده و یکی از برنامه‌های سه سال آینده اورژانس استان احداث پایگاه امداد هوایی در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار است.

مقسمی ادامه داد: پد بالگرد اورژانس در چند نقطه استان مانند آزادشهر، گرگان، جلین و غیره نقطه‌گذاری شده و تا کنون نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، خیران پای کار آمده و برای احداث این پایگاه در نگین‌شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان ابراز کرد: در حال حاضر چهار دستگاه موتورلانس دو دستگاه در گرگان، یک دستگاه در بندرترکمن و یک دستگاه در گنبدکاووس با تمامی تجهیزات لازم مستقر شده تا کار امدادرسانی سریع را در‌ مکان‌هایی که آمبولانس قادر به ورود نیست انجام دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۲۴۱ مورد و سه ماهه اول امسال تعداد ۲۲۰ مورد حادثه توسط موتورلانس امدادرسانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز