خبرگزاری کار ایران

افتتاح 19 طرح تعاونی به مناسبت دهه فجر در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۸۰۲

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر ، 19 طرح تعاونی استان گلستان به افتتاح و بهره برداری می رسد و در استان گلستان بیش از 3 هزار تعاونی مشغول به فعالیت هستند و 56 هزار و 764 نفر در این تعاونی ها عضویت دارند.

به گزارش ایلنای گلستان،حسینعلی خواجه مظفری اظهارکرد: در دهه فجر فجر امسال 19 طرح تعاونی با سرمایه گذاری 330 میلیارد ریال و اشتغال 86 نفر و عضویت 199 نفر در بخشهای صنعت ،معدن، کشاورزی وخدمات افتتاح می شوند.  

وی افزود: شاخص ترین طرح قابل افتتاح، شرکت تعاونی ترکمن غنچه آق قلا با سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 17 نفر می باشد که در شهرک صنعتی پنج پیکر واقع شده است و در زمینه تولید انواع کیسه های پلاستیکی . کیسه فریز . کیسه زباله و سفره پلاستیکی می باشد. 

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها به مثابه مردم‌سالاری بوده و در واقع مردم را در پیشبرد امور اجرایی کشور شریک میکنند. 

خواجه مظفری بیان داشت: ۷ نوع شرکت در قانون تجارت آمده است که از این تعداد، تنها شرکت‌های تعاونی هستند که قانونگذار برای آن قانون مجزا تصویب نموده و بر اساس آن حمایت از این بخش را بر عهده وزارت تعاون نهاده است کما اینکه برابر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون بخش تعاون، مزایایی را برای این بخش در نظر گرفته است. 

وی در پایان به مزایای ثبت شرکت تعاونی اشاره کرد و گفت: واگذاری اجرای پروژه ها و طرح های دولتی به شرکت های تعاونی در صورت دارا بودن شرایط مساوی طبق ماده ۴ قانون تعاون،تامین قسمتی از سرمایه شرکت های تعاونی توسط وزارت تعاون و موسسات و شرکت‌های دولتی طبق ماده ۱۷ قانون تعاون تا ۴۹ درصد سرمایه آن شرکت تعاونی،تخفیف بیمه‌ای ۲۰ درصد ، تخفیف مالیاتی ۲۵ درصد و در نظر گرفتن اعتبار بلاعوض برای تعاونی‌های فراگیر ملی از جمله مزایای بخش تعاون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز