خبرگزاری کار ایران

در سایه بی‌توجهی‌ها؛

سریال ورود آلودگی به آب شرب گرگان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۳۷

در حاشیه رودخانه زیارت و قبل از اینکه آب وارد مخازن النگدره شود، مقداری از نفت مخزن قهوه‌خانه‌ای که در حاشیه رودخانه وجود دارد، به صورت غیرعمدی به داخل رودخانه ریخته شد.

هفته گذشته مردم بخش‌هایی از شهر گرگان متوجه وجود نفت در آب شرب مصرفی خود شدند.

به گزارش ایلنا، ظاهرآ این مسئله تا چند روز ادامه داشت و پاسخ مشخصی در این رابطه ارائه نمی‌شد و یا حداقل اطلاع‌رسانی همگانی وجود نداشت تا مردم را از نگرانی در بیاورند.

خبر نگار ایلنا در گرگان، پس از بررسی موضوع متوجه شد در حاشیه رودخانه زیارت و قبل از اینکه آب وارد مخازن النگدره شود، مقداری از نفت مخزن قهوه‌خانه‌ای که در حاشیه رودخانه وجود دارد، به صورت غیرعمدی به داخل رودخانه ریخته شد. هر چند نفت وارد شده با رودخانه مقدار کمی بود، اما همان مقدار بعد از آن وارد لوله‌های مخازن و لوله‌های شهر و منازل مشترکین شد.

هرچند نباید فراموش کرد ریخته شدن نفت در رودخانه اتفاقی غیرعمدی بوده است، اما باید توجه داشت که این امکان وجود دارد که به جای نفت، سم، لاشه حیوانات و هر ماده دیگری وارد آب این رودخانه شود.

با توجه به اینکه بروز چنین اتفاقی برای اولین بار نبوده است، آیا بهتر نیست در مبادی ورود آب به مخازن دستگاه‌هایی نصب شود که آب ورودی به مخزن را از لحاظ آلودگی کنترل کند؟

آیا باز هم مردم گرگان باید شاهد بروز چنین اتفاقاتی باشند؟

نگارنده امیدوار است مسئولین آب استان گلستان، با وجود کارشناسان و مهندسین متعدد، بیش از این به فکر این سلامتی مردم باشند تا آبی تمیز را مصرف کنند.

گزارش از: هادی رضازاده

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز