خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

برداشته شدن تحریم، نگرانی‌های مربوط به خرید ماشین آلات پتروشیمی گلستان را بر طرف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۷

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلش شورای اسلامی از تصویب پرداخت وام ارزی پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: با تصویب این وام به مبلغ ۲۷۷ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی، حماسه اقتصادی در استان آغاز شده است.

ایلنا - گرگان: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلش شورای اسلامی از تصویب پرداخت وام ارزی پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: با تصویب این وام به مبلغ ۲۷۷ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی، حماسه اقتصادی در استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از گرگان، «عیسی امامی» در حاشیه بازدید از سایت مجتمع پتروشیمی گلستان در جمع خبرنگاران، افزود: وام ارزی بعد از تشکیل سندیکای بانکی و سایر مقدمات لازم پرداخت خواهد شد که امیدورام با همکاری مسئولان این فرایند بزودی نهایی شود.

امامی با اشاره به توافقنامه ژنو و برداشته شدن تحریم بخش پتروشیمی خاطرنشان کرد: برداشته شدن تحریم این بخش همه نگرانیهای مربوط به خرید ماشین آلات پتروشیمی گلستان را بر طرف کرد که امیدواریم مراحل اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز شود.

وی پیشرفت کنونی این پروژه مهم را ۱۸ درصد اعلام کرد و افزود: خرید و نصب ماشین آلات به تنهایی موجب پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه می‌شود که با ۱۸ درصد آماده شده کنونی به حدود ۹۰ درصد می‌رسد.

به گفته وی، همه زیرساخت‌ها برای نصب تجهیزات و ماشین آلات آماده شده و انتظار می‌رود که ظرف سه و نیم سال‌آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

نماینده گرگان با تشکر از تلاشهای بی‌وقفه هیات مدیره پتروشیمی گلستان، یادآور شد: نقش هیات مدیره در روشن نگهداشتن چراغ این کارگاه و آماده کردن سوله‌ها و زیر ساختهای مربوط به این مجتمع قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: همچنین باید از صبر و حوصله بیش از ۹۴ هزار نفر از سهامداران این پروژه در سال‌های گذشته تشکر کرد و به آن‌ها اطمینان داد که با تصویب وام ارزی مشکلات اجرایی آن رفع می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین از مدیرعامل شرکت گاز گلستان خواست که مراحل اجرایی خط انتقال گاز به مجتمع پتروشیمی گلستان را هر چه زود‌تر آغاز کند تا در اسرع وقت گاز به سایت پتروشیمی گلستان انتقال یابد.

امامی با اشاره به اهمیت بهره برداری از مجتمع پتروشیمی گلستان در توسعه استان خاطرنشان کرد: تصویب پرداخت وام ارزی در صندوق توصعه ملی که شرایط بسیار سختی دارد و نیز حضور دو بانک ملی و ملت به عنوان بانکهای عامل بیانگر توجیح اقتصادی این پروژه است که باید به اطلاع مردم و سهامداران برسد.

به گفته وی، این پروژه بزرگ‌ترین پروژه صنعتی تاریخ گلستان است که موجب رونق سایر بخشهای و اشتغال هزاران نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز