خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گلستان:

مدیران کل کار دولت های قبل، نزدیک به چهره های سیاسی بودند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۷

یکی از مدیران اداره کل کار گلستان در دولت قبل نمی دانست ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار است / تعیین تکلیف برای وزیر برای عزل و نصب، یک نوع دخالت است / ربیعی به فشار گروه های سیاسی تن نمی دهد.

ایلنا - گرگان: دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان با انتقاد از دخالت برخی افراد و گروه های سیاسی برای عزل و نصب مدیران کل کار استانها گفت: وزیر کار می تواند می‌تواند شنونده پیشنهادات مختلف باشد اما در نهایت باید برای عزل و نصب‌ها خودش تصمیم گرفته و اجازه دخالت به هیچ فردی را ندهد.

هادی رضازاده در گفتگو با خبر نگار ایلنا در گرگان گفت: متاسفانه از گوشه و کنار می شنویم که عده ای از سیاسیون در نظر دارند وزیر کار را مجبور نمایند تا افراد مورد نظر آنها را به عنوان مدیر کل معرفی نمایند.

وی با ذکر این نکته که مشورت دادن به وزیر دخالت محسوب نمی‌شود، افزود: اما تعیین تکلیف برای وزیر که چه کسی را عزل و چه کسی را نصب کند، یک نوع دخالت است.

رضازاده با تاکید بر اینکه حضور این افراد باعثوجود برخی مشکلات می شود افزود: متاسفانه در دوره قبل بنده از یکی از مدیران کل یکی از ادارات استان گلستان شنیدم که یکی از نمایندگان به وی گفت اگر شخص مورد نظر من رئیس اداره حوزه انتخابیه من نشود وزیر مربوطه شما را به مجلس می کشانم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان متاسفانه یکی از مشکلات موجود در حوزه کار این است که مدیران و برخی از معاونین هیچ ارتباطی با حوزه روابط کارندارند، این فعال کارگر افزود متاسفانه در چند سال قبل یکی از مدیران حوزه تشکلات کارگری اداره کل کار استان گلستان حتی نمی دانست روز۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار می باشدو در جلسه ای که یکی از نهاد ها بابت این موضوع برگزار کرده بود وی فکر می کرد که در ۲۹ آبان قرار است وزیر کار اصلاحیه قانون کار را به مجلس ببرد.

این فعال کارگری در ادامه اظهار داشت: این عقیده را دارم که عزل همه مدیران کل کار و همینطور سازمان تامین اجتماعی منصوب شده در دولت قبلی اقدام درستی نیست زیرا مطمئنا در بین مدیران گذشته نیز افرادی هستند که واجد شرایط تصدی این پست‌ها هستند و نباید بنا بر تغییر صد درصدی مدیران باشد.

وی افزود: متاسفانه در دولت‌های قبلی اکثر مدیران کل کار، افراد نزدیک به چهره های سیاسی بودند و دیگر نباید اتفاق بیافتاد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: به دکتر ربیعی پیشنهاد میکنیم که حداقل سعی کند افرادی را که برای عنوان مدیر کل انتخاب نماید که از مجموعه کارشناسان و نیروهای با تجربه در حوزه روابط کار باشند.

وی در پایان گفت: با شناختی که بنده از دکتر ربیعی دارم بعید می دانم وی به فشار افراد و گروه های سیاسی تن دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز