خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

حریق اخیر جنگلهای گلستان منشا انسانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۸

ساخت و سازها در برخی از نقاط استان اسفناک است و قابل دفاع نیست و البته برخی جاها هم خوب کار شده، اما باید دنبال این بود که چرا نظارت‎ها شل‎کن سفت‎کن شده است.

ایلنا: مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آتش‎سوزی‎‎های اخیر جنگل‎های گلستان در مناطق((می‌ناگل)) و مراوتپه محصول سهل‎انگاری افرادی است که در این مناطق تردد کرده‎اند.

به گزارش ایلنا از گرگان، قاسم سمیعی در جلسه هماهنگی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی استان اظهار داشت: بسیاری از این افراد آتشی را که برای سرگرمی و تفریج در جنگل‌ها می‌‎افروزند بدون هیچ توجهی‌‌ رها کرده، که همین آتش، موجب حریق در عرصه‎های منابع طبیعی می‌‎شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده توجه جدی دستگاه‌های متولی به موضوع آموزش و فرهنگ‎سازی است تا مردم بدانند تا چه میزان در ایمن‎سازی و سلامت جامعه از خطرات طبیعی موثر هستند.

سمیعی با اشاره به نقش صدا وسیما در پررنگ‎‌تر کردن برنامه‎های هفته کاهش تصریح کرد: صدا وسیما با توجه به گستره مخاطبان خود می‌‎تواند نسبت به فرهنگ‎سازی و برجسته ساختن موضوعات آموزشی نقش موثری ایفاء کند.

وی ادامه داد: این رسانه ملی و استانی می‌‎تواند به عنوان یک رسانه فرابخشی بدون هیچگونه مماشات نسبت به تخلفات و کوتاهی‎هایی که در عرصه‎ مرتبط با مدیریت بحران اتفاق می‌‎افتد اطلاع‎رسانی کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اینکه بسیاری از حوادثبه دلیل عملکرد بد انسان‌ها روی می‌‎دهد خاطرنشان کرد: زمانی که به حریم رودخانه‎های استان تجاوز کرده و در بستر رودخانه‎‌ها، کشاورزی می‌‎کنند آیا باید قوه قهری را مقصر دانست و بلا خطاب کرد.

سمیعی ادامه داد: بی‎شک انسان هر چه را بکارد‌‌ همان را درو می‌‎کند و این وضعیت امروز در استان بازتاب عملکرد ما انسان‌ها است که به‎رغم هشدار‌ها کار خودمان را می‌‎کنیم.

وی متذکر شد: ساخت و ساز‌ها در برخی از نقاط استان اسفناک است و قابل دفاع نیست و البته برخی جا‌ها هم خوب کار شده، منتها باید دنبال این بود که چرا نظارت‎‌ها شل‎کن سفت‎کن شده است.

سمیعی ادامه داد: اکثر نقاط استان بر روی گسلهای فعال زلزله قرار دارد اما می‌بینیم اکثر ساخت و ساز‌ها هم بدون ضوابط فنی و با ارتفاع بالا در نقاطی بنا می‌‎شود که این گسل‎‌ها شرایط بدتری دارند.

وی با اشاره به سوابق زلزله در استان تصریح کرد: مروری بر سوابق تاریخی استان نشان می‌دهد؛ این استان از زلزله خیز‌ترین استانهای کشور است.

وی ادامه داد: نقشه‌های لرزه خیزی موید آن است که این استان در معرض خطر جدی زلزله قرار دارد و باید با افزایش توان علمی مسیر را برای کاهش این خطرپذیری مهیا ساخت.

۲۰ مهرماه روز ملی((ایمنی در برابر زلزله وبلایای طبیعی)) است که تا ۲۶ مهرماه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده می‌‎شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز