خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

ایران باوجود قومیت‌ها، موزه متنوع فرهنگی و گویش‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۴

اگر در گلستان برنامه‌‌ریزی‌‎‌ها به درستی انجام شود، می‌‎تواند به عنوان یک قطب گردشگری داخلی و خارجی محسوب شود و زندگی اقتصادی و اجتماعی استان را متحول سازد.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ایران با وجود قومیت‌ها، فرهنگ‌ها، تنوع زیستی، گویش‌های مختلف، وجود همدلی و نشاط به یک موزه به معنای واقعی تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان محمدعلی نجفی در آیین پایانی هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان اظهار کرد: باید به چنین ملت و مردمی افتخار کنیم که با این همه تنوع با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
وی اضافه کرد: در هیچ جای دنیا چنین ملتی وجود ندارد و حتی خداوند نیز از نظر امکانات گردشگری نگاه خاصی به این کشور داشته، این درحالی است که امروز در کشورهای مختلف به دنبال ایجاد گردشگری طبیعت، اجتماعی، سلامت به شکل مصنوعی برای جذب گردشگر هستند.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: باید تلاش کنیم اینجاذبه‎‌ها و قابلیت ‎‌ها و امکانات ملی را در معرض دید دیگران قرار دهیم و آن‌ها را به میهمانی میزبانان ایرانی فرا بخوانیم.
نجفی ادامه داد: گلستان در بین استان‎‌های کشور از ویژگی ‎های برجسته ‎ای برخوردار است که یکی از آن تنوع بسیار زیاد اقوام می‌باشد.
رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه گلستان از نظر زیبایی ‎های طبیعی از بهترین استان ‎های کشور محسوب می‌‎شود، افزود: اگر در گلستان برنامه‎ ریزی ‎‌ها به درستی انجام شود، می‌‎تواند به عنوان یک قطب گردشگری داخلی و خارجی محسوب شود و زندگی اقتصادی و اجتماعی استان را متحول سازد.
به گفته نجفی، گلستان اکنون بیشتر از آنچه مقصد گردشگری باشد معبر گردشگری است و باید کاری کنیم که گردشگران زمانی که به این استان می‌‎آیند به جای عبور، مشتاق ماندن و اقامت باشند.
وی در خصوص طرح گردشگری جزیره آشوراده نیز اظهار کرد: این طرح که از سالیان گذشته آغاز شده و هنوز به جمع‎ بندی نرسیده است، باید پیگیری شود.
معاون رئیس جمهوری به برگزاری و بین المللی شدن جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره بزرگ و باشکوهی از بزرگ ‎‌ترین نقاط مثبت کشور ما است.
نجفی ادامه داد: این جشنواره نشان می‌‎ دهد که کشور در کنار تنوع زیستی، بومی، زبان و گویش، اقوام سنت و خرده فرهنگ‎‌ها یکپارچگی و انسجام و وحدت و همدلی ملی دارد.
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: با توجه به تمامی این مسائل باید گفت زنده باد ایران و ایرانی، زنده باد مردان و زنانی که با تلاش و کوشش خود ایران را سرافرازانه حفظ کرده و خواهند کرد.
نجفی افزود: زنده‎باد مردمی که نام ایران را پرافتخار بیش از ۷ هزار سال در دنیا زنده نگه داشتند.
معاون رئیس جمهور در پایان موافقت خود را مبنی بر استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان اعلام کرد و با نظر مردم که با طومار ۴۷۰ متری خواهان برگزاری دائمی این جشنواره در استان شدند، نیز موافقت نمود.
هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان و با حضور هنرمندان داخلی و خارجی از هشتم تا یازدهم مهر سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان در گرگان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز