خبرگزاری کار ایران

در سومین سفر مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران؛

مهمترین مسائل آبی گلستان بررسی می شود

کد خبر : ۱۰۶۹۵۴

با توجه به شرایط سخت مالی سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای این شرکت تخصیص یافت

ایلنا: مسائل آبی گلستان در سومین سفر مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت منابع آب ایران به استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، محمد حاج رسولی‌ها در این نشست که مدیران شرکت آب منطقه‌ای گلستان حضور داشتند، گفت: رویکرد سفرهای اول و دوم به استان‌ها بیشتر مسائل اقتصادی و فنی بود در حاکی که در این دور از سفر‌ها بیشتر مسائل عمومی و فرهنگی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به موفقیت وزارت نیرو در اجرای پروژه‌های مهرماندگار ادامه داد: مجموعه وزارت نیرو بیش از ۶۰ درصد تعهدات مربوط به مهرماندگار را عملیاتی کرده است.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: این موفقیت ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و کارکنان و وجدان کاری آنهاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز اشاره کرد: گزارش عملکرد در چهار بخش شورای فرهنگی، طرح‌های مهرماندگار، تحول اداری و تکالیف مجمع عمومی تهیه شده است که با توجه به مدت زمان تعیین شده ارائه خواهد شد.

ایرج حیدریان اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت مالی سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شرکت تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: به دلیل اعتماد مجموعه مدیریت استان به شرکت آب منطقه‌ای گلستان بخش زیادی از اعتبارات حوادثی استان به این شرکت اختصاص یافته است و برای بازسازی مناطق سیل زده استان اقدامات خوبی در حوزه مهندسی رودخانه و ساماندهی انجام شد و در مدیریت منابع آب و به خصوص مدیریت مصرف در کشت بهاره و تابستانه آب مورد نیاز اراضی از سد‌ها اختصاص یافت.

دبیر شورای فرهنگی و دینی شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این جلسه گفت: این شورا تاکنون ۱۲ جلسه برگزار کرد که تدوین برنامه عملیاتی هر یک از حوزه‌های شرکت، بررسی برنامه‌ها توسط دبیر شورا و طرح آن برای تصویب در شورای فرهنگی دینی بخشی از این برنامه‌ها هستند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری اردوی فرهنگی، تفریحی، ورزشی(یکروزه) برای فرزندان کارکنان، برگزاری اردوی یکروزه بازدید بانوان همکار از سد شهید رجایی مازندران، بررسی موضوع پوشش اسلامی بانوان همکار و اجرای مراسم بزرگداشت روز زن نیز از برنامه‌های بخش فرهنگی شرکت هستند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: این استان دارای هفت پروژه مهرماندگار است که اجرای آن‌ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های منابع آب استان دارند.

محمد ابراهیم بخکشی افزود: آبرسانی به شهر گرگان(از منابع زیرزمینی فاضل آباد)، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی چات، زهکشی اراضی اولویتدار، ساخت سد دانشمند، اجرای بخشی از شبکه آبیاری و زهکشی قره سو – زرینگل، احداثساختمان سد قره سو - زرینگل(کبود وال) و اجرای شبکه آبیاری و زهکشی نرماب هفت پروژه مهرماندگار گلستان هستند.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این جلسه در خصوص پیگیری تکالیف مصوب مجمع مجمع عمومی در سال ۱۳۹۲ توضیح داد.

حسین دهقان با اشاره به برنامه‌های تحول اداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان در سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: دولت الکترونیک، خدمات‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع، افزایش بهره‌وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی و ساختار سازمانی از برنامه‌های سالجاری تحول اداری شرکت هستند.

رئیس اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز عنوان کرد: از آنجاییکه رویکرد جدید مدیریت مصرف در بخش آب کشور نیاز به اجرای راهبرد ارتقاء فرهنگ عامه با هدف آموزش رفتارهای صحیح و تغییر باورهای غلط مردم، ذینفعان و ذیمدخلان دارد تا توانایی بخش آب برای اعمال حکمرانی خوب افزایش یابد، پیشنهاد می‌شود «نظام آگاهی بخشی و آموزش ذینفعان بخش آب کشور» استقرار یابد.

موسی فرمانی همچنین در خصوص طرح موفق و مهم فرهنگی - دانش آموزی نجات آب موسوم به «داناب» اظهار داشت: این طرح که با هدف گذاری دراز مدت و آموزش پایه‌ای تدوین و طی چند سال اخیر اجرایی شده است، نیاز به بازبینی و بهبود فرایند دارد.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز اظهار داشت: اجرای موفق فعالیت‌های ارزشی و فرهنگی نه تنها باعثترویج اخلاق گرایی و تقویت مبانی فکری و دینی کارکنان می‌شود بلکه از یک منظر موجب افزایش بهره وری و ارتقاء ضریب انسجام سازمانی خواهد بود.

حاج رسولی‌ها در خصوص انجام فعالیت‌های مرتبط با مدیریت فرهنگ عمومی و پیشنهاد استقرار «نظام آگاهی بخشی و آموزش ذینفعان آب کشور» افزود: شرکت مدیریت منابع آب ایران بهبود و ارتقاء این بخش را در دستورکار خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز