خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

اعلام آماده‎باش به دستگاه‎های اجرایی گلستان برای مواجهه با حریق‎های احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۶۴

برای اطمینان از اطفای کامل حریق جنگل گلستان به دستگاه‎های عملیاتی استان ابلاغ شد تا پایان تعطیلات تابستان به حالت آماده‌باش باشند.

ایلنا: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: برای اطمینان از اطفای کامل حریق جنگل گلستان به دستگاه‎های عملیاتی استان ابلاغ شد تا پایان تعطیلات تابستان به حالت آماده‌باش باشند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، قاسم سمیعی افزود: این موضوع عصر پنج‎شنبه در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان طرح و مورد تاکید قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین ضمن تقسیم‎بندی وظایف دستگاه‎های عملیاتی، مقرر شد نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان در حاشیه مسیر جنگل گلستان مستقر شوند تا نسبت به مواظبت و اطلاع‎رسانی به مسافران عبوری اقدام کنند.
سمیعی ادامه داد: توصیه‎ این نیرو‌ها به مسافران این مسیر، پرهیز از روشن کردن آتش و دیگر اقدامات ایمنی است.
وی یادآور شد: انتظار می‌‎رود، با توجه به تمهیدات به عمل آمده ضمن حفظ شرایط فعلی عملیات به طور کامل پایان یابد.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که اکنون در منطقه به سر می‌‎برد، افزود: بنا بر احتیاط، ما و نیروهای امدادی اطفاء حریق در منطقه می‌‎مانیم تا طی ۴۸ ساعت عملیات کنترل، نظارت و پایش انجام گیرد.
سمیعی با اشاره به حضور استاندار گلستان در منطقه دچار حریق تصریح کرد: در این بازدید استاندار گلستان در جریان اقدامات دستگاه‎های امدادی قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.
وی ادامه داد: بالگرد مستقر در پایگاه امداد و نجات استان نیز برای بازدید و پایش منطقه مورد استفاده قرار گرفت.
به گفته سمیعی این بالگرد در استان مستقر است و در صورت نیاز می‌‎تواند در اطفاء حریق منطقه مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تشکر از تمامی نیروهای عملیاتی امدادی و اطفای حریق در این حادثه اضافه کرد: با حضور به موقع و اقدامات فوری نیروهای انسانی مستقر در منطقه اعم از ارتش، محیط زیست، منابع طبیعی و هلال‌احمر استان و فرمانداری‎های منطقه این آتش‎سوزی به طور کامل مهار شد.
سمیعی از کاربرد مطلوب کوله‌های اطفاء حریق که سال گذشته از طریق مدیریت بحران استان گلستان به دستگاه‎های عملیاتی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و دیگر دستگاه‎‌ها اعطا شد، خبر داد.
استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادثو بلایای متعدد طبیعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز