خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان بر نظارت بر توزیع حواله‌های سوخت سهمیه تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۸

استاندار گلستان، عدم قوانین خوب، محکم و به روز و همچنین عدم تامین اعتبارمناسب و توزیع اعتبار از ستاد مرکزی به وزراتخانه‌ها و اختصاص کمتر آن به استان‌ها را از مشکلات اصلی قاچاق کالا و ارز در سطح ملی دانست.

ایلنا: استاندارگلستان بر نظارت و بررسی بیشتر سازمانهای متولی برتوزیع حواله‌های سوخت سهمیه بگیران در استان تاکید کرد تا سوخت به مصرف کننده واقعی برسد.
به گزارش ایلنا از گرگان، جواد قناعت درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در استان گلستان در بحثقاچاق کالا و ارز موضوع قاچاق فرآورده‌های نفتی گزارش شده است.
وی افزود: ۵۳ درصد مصرف سوخت به بخش حمل ونقل، ۴۱ درصد به بخش کشاورزی، ۲.۵ درصد به بخش صنعت و ۳.۵ درصد سوخت به بخش‌های خانگی، صنوف و اداری در استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: قاچاق کالا از مبادی ورودی تا محل عرضه باید کنترل و پیگیری شود که هماهنگی بیشتر دستگاه اجرایی را می‌طلبد.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه قاچاق کالای غیرمجاز بسته به شرایط زمانی دارد افزود: کالایی ممکن است زمانی قاچاق محسوب شود و زمانی جزء لیست قاچاق نباشد.
وی افزود: قاچاق شامل کالای غیرمجاز و مشروبات الکلی نیست، بلکه شامل هم کالای مجاز و هم غیرمجاز می‌باشد.
قناعت تصریح کرد: قاچاق علاوه بر حوزه اقتصادی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور اختلال ایجاد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: توسعه در بخش فرهنگی زمینه رشد و فرهنگ سازی مقابله با قاچاق کالا را فراهم می‌کند اگرچه اثر گذاری آن دراز مدت است ولی اثرات مثبت و ارزنده‌ای را برای کشور و استان رقم خواهد زد.
استاندار گلستان تاکید کرد: دستگاههای اجرایی می‌توانند کمک کار خوبی برای صداو سیما دراین زمینه باشند.
وی عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی در سطوح ملی را یکی از مشکلات اصلی قاچاق کالا و ارز برشمرد که جای دارد تعامل دستگاه‌ها در سطح ملی بیشتر شود.
قناعت دومین مشکل اصلی قاچاق کالا و ارز در سطوح ملی را وظایف ذاتی و سنگین دستگاه اجرایی در سطوح ملی و استانی برشمرد که با توجه به وقت و زمان، کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود.
استاندار گلستان، عدم قوانین خوب، محکم و به روز و همچنین عدم تامین اعتبارمناسب و توزیع اعتبار از ستاد مرکزی به وزراتخانه‌ها و اختصاص کمتر آن به استان‌ها را از دیگر مشکلات اصلی قاچاق کالا وارز درسطح ملی دانست.
وی ادامه داد: از انجائیکه خط مقدم مبارزه قاچاق کالا و ارز استان‌ها هستند پس می‌بایست اعتبارات هم توسط استان توزیع شود چون بخش‌های آسیب پذیر را بهتر می‌شناسد و بهتر می‌توانند با این موضوع مقابله کنند.
قناعت تاکید کرد: جلسات کمیسیون و کمیته‌ها در استان به صورت منظم برگزار شود و انتظار این است که با دقت بیشتر مصوبات انجام شود.
وی گفت: کارگاه‌های آموزشی توسط دستگاههای اجرایی و دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با قوت بیشتر برگزارشود.
استاندار گلستان همچنین اعلام کرد: برای ناوگان حمل و نقل سوخت، داشتن دوبار نامه هم ازطرف فرآورده‌های سوخت و هم ازطرف حمل ونقل الزامی است.
وی با تاکید براینکه ناوگان جاده‌ای باید از اعمال قانون بیشتراستفاده نمایدتاکید کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی توسط تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی جهت کنترل و نظارت بیشتر استفاده شود.
بازرسی مستمر و با اهتمام بیشتر دانشگاه علوم پزشکی از داروخانه‌ها، برگزاری دو جلسه ویژه و اختصاصی برای توزیع سوخت و داروخانه‌ها جهت نظارت و کنترل بیشتر و گزارش دقیق و مستمر و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ اعضای کمیسیون با دبیرخانه از دیگر مصوبات جلسه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز