خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق استان خبرداد:

نیمی از مشترکین برق روستایی کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش برق امید هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۹۷۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 60 هزار اشتراک برق روستایی در این استان وجود دارد که 50 درصد آنان تحت پوشش برق امید خواهند بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" داود راهزادی" در نشست با برخی از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بویراحمد، اظهار داشت: طرح برق امید هم برای زمان حال و هم برای نسل‌های آینده می‌تواند بسیار مثمرثمر بوده و همگان از آن بهره‌های لازم را ببرند.

وی با تشریح فواید طرح برق اُمید در کشور و با بیان اینکه نیمی از جمعیت روستایی کشور مشمول تخفیف‌های طرح برق امید خواهند شد، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد جمعیت روستایی کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند بنابراین آنها نیز مشمول تخفیف‌های در نظرگرفته شده در طرح برق امید می شوند.

این مسئول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، مشمولان روستایی اگر به رفتار کم مصرفی خود ادامه دهند همواره از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند خواهند شد، یادآور شد:‌ تلاش‌هایی که از ابتدا و پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته منجر به آن شد که تاکنون رقم قابل توجهی در برق رسانی به روستاها محقق شده است.

راهزادی گفت:  اکنون حدود ۹۹.5 درصد از روستاییان استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردارند و این درحالی است که ما از نرخ ملی و جهانی نیز در این حوزه جلوتر هستیم.

وی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده رابحث طرح برق امید دانست و ادامه داد: طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اینها مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف صورت حساب خواهند شد و قبض آنها از طریق پیامک و سایر روش‌های قبض سبز که پیشتر ارسال می شد ارسال می شود، اما مبلغی در آن درج نشده و به صورت ۱۰۰ درصد تخفیف برای آنها ارائه خواهد شد.

طرح «برق امید»  مخصوص مشترکان خانگی است

راهزادی با تشریح طرح برق امید، اظهارداشت: طرح «برق امید»  مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است،  

وی گفت: به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند. این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

راهزادی افزود: در طرح «برق امید»، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترکین برق این استان را 265 هزار مشترک ذکر و یادآور شد: حدود 60 هزار مشترک از این تعداد در هزار و 775 روستای سکنه‌دار از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز