خبرگزاری کار ایران

کرونا‌؛ بلای جان کهگیلویه و بویراحمدی ها/ چهار نفر دیگر جان باختند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۴۸۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۶۸ نفر خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه چهار هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از یاسوج؛ "پرویز یزدان‌پناه" افزود: هم اکنون ۴۵۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۵۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٣ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

او تعداد بهبودیافتگان ویروس کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۳ و ۶۹۵ نفر عنوان و اظهارداشت: از ۴۴۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٨ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (٥٣ درصد)، کهگیلویه (١٧ درصد)، باشت (١٣ درصد)، چرام (٨ درصد)، گچساران (٦ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

یزدان پناه گفت: متاسفانه به علت جهش‌های ژنتیکی در ویروس، سرایت پذیری و کشندگی ویروس بیشتر شده است و درصد زیادی از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند که درصدی از آن‌ها باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند که می‌تواند باعث افزایش مرگ و میر بیماران شود لذا هر بیمار علامت دار، تماس با افراد بیمار و کسانیکه تست کرونا آن‌ها مثبت شده است باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران را گرفت.

او با اشاره به این که نقش مردم در قطع زنجیره این ویروس حائز اهمیت است، اظهارداشت: اقدامات اساسی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شامل استفاده همه مردم بخصوص جوانان از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، سربسته و پرخطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در شرایط کنونی راه‌های عمده انتقال بیماری کووید ١٩ مراسمات خانوادگی و حضور در تجمعات است که مردم باید از حضور در نشست‌های خانوادگی و هر نوع تجمعی پرهیز کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز