خبرگزاری کار ایران

بیکاری بیش از ۴ هزار ایثارگر در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۳۹

نماینده بویراحمد و دنا در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به بیکاری بیش از ۴ هزار نفری جامعه ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهارداشت: اقدامات لازم برای جذب نیروی جدید از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شود.

به گزارش ایلنا ، مهدی روشنفکر  در نشست با رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۷۰۵ نفر از جامعه ایثارگری این استان بیکار بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساکن ۳ شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون هستند که انتظار می‌رود اقدام ویژه از محل استخدامی‌ها و یا تسهیلات کلان در اختیار استان به صورت ویژه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بازنشسته شده و چارت خالی زیادی در این اداره دارند، یادآور شد: ضروری است اقدامات لازم برای جذب نیروی جدید از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شود.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد حکم حقوقی ۴۰۰ شهید مجرد در این استان ضروری بوده که امیدوارم مسئولان و متولیان امر در کمترین زمان ممکن در این زمینه تدبیر  کنند.

روشنفکر با اشاره به اینکه ۲۳۸ شهید در این استان فاقد حکم حقوقی است، ادامه داد: خانواده‌ها بنیاد شهید را متولی می‌دانند و در این زمینه مراجعه می‌کنند در حالی حکم اولیه باید توسط یگان اعزام کننده صادر شود، که انتظار می‌رود در این زمینه نیز یک چاره اندیشی صورت بگیرد.

رهاشدن پروژه توانبخشی ورزشی بنیاد شهید استان پس از ۹ سال 

او خواستار تامین اعتبار پروژه چند منظوره توانبخشی ورزشی شد و افزود: این پروژه از دو محل مشارکتی بنیاد شهید و اعتبارات ملی-استانی تغذیه می‌شود که از سال ۹۰ تاکنون به حال خود رهاشده در حالی در بسیاری استان‌ها در حال خدمات دهی هستند.

نماینده بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۶۵ مزار شهید در قالب ۵۷ گلزار در شهرستان‌های ۳ گانه بویراحمد، دنا و مارگون هنوز ساماندهی نشده است.

روشنفکر با اشاره به شهرستان تازه تاسیس مارگون و مشکلات موجود در این دیار، تصریح کرد: مجوز تاسیس یا خرید ساختمان برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در این شهرستان ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز