خبرگزاری کار ایران

استاندار در نشست ستاد کرونا خبر داد؛

شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد سه برابر کشوری/20درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۱۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون ۸۰ درصد مردم ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده اما ۲۰ درصد افرادی هستند که رعایت نمی‌کنند و تمام زحمات این ۸۰ درصد و شبکه بهداشت و درمان را هدر می دهند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حسین کلانتری در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا افزود:‌ هفته گذشته در رابطه با رعایت پروتکلهای بهداشتی، یک هزار و ۶۱۰ مورد بازید از بخشهای مختلف استان صورت گرفته که ۵۵ مورد به مراکز قضایی معرفی و ۲۷ واحد جریمه و پلمب شده است.

به گفته وی، پزشکان، پرستاران، خانه‌های بهداشت، فرمانداران و دستگاه‌های مختلف، شبانه‌روز با سختی زحمت می کشند اما متاسفانه عده اندکی به راحتی زحمات را به هدر می‌دهند که قطعا شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان شیوع بیماری کرونا در استان به نسبت نرم کشوری نزدیک به سه برابر شده است و به همین میزان هم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه شود.

کلانتری، با بیان اینکه کارکنان داروخانه‌ها و مطب‌ها صد درصد مسائل و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می کنند اما مراجعه‌کنندگان آنها به خوبی رعایت نمی‌کنند، یادآورشد: مراجعان هم باید موظف به رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک باشند و باید به کسانی که رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه نشود.

او افزود:  به کسانی که ماسک نمی زنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه نشود.

مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تحت هیچ شرایطی تعارف نداریم، اظهارداشت: قطعا این افراد به مراکز قضایی معرفی خواهند شد تا با آنها برخورد قانونی صورت گیرد و جریمه شوند.

چاپخانه ها از انتشار اطلاعیه مراسمات عروسی و عزا خودداری کنند 

کلانتری گفت:‌ چاپخانه‌هایی که تاریخ و یا اطلاعیه مراسمات جشن و عروسی، ترحیم و تدفین را اعلان و یا بنر چاپ می‌کنند با آنها برخورد قانونی شود.

او از بانک ها خواست تلاش کنند تا خدمات غیرحضوری به مراجعان خود را افزایش دهند و جایگاه‌های سوختی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند به مراکز قضایی معرفی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: عوامل ۱۱۰، دفاتر پیشخوان، دفاتر ثبت، حمل و نقل و پایانه ها و بانک ها، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند اما برخی از مراجعه کنندگان به آنها موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند که ما معتقدیم به این گونه افراد نباید خدمات ارائه شود.

افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج نگران کننده است

کلانتری از افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: خدماتی که با بیماران کرونایی همه نقاط استان در بیمارستان‌های شهید رجایی گچساران، دهدشت و شهید جلیل یاسوج ارائه می شود یکی بوده و هیچ فرقی نمی‌کند و اگر بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیلی زیادتر است به خاطر درصد بالای بیماران در شهرستانهای بویراحمد و دنا است.

به گفته وی، به زودی خط جدید تولید اکسیژن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج فعال می شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز