خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد:

برق امید، اشتغال را رونق می‌دهد / پر مصرف‌ها می‌توانند کم مصرف شوند

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۴۳۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که اجرای طرح برق اُمید در آینده نزدیک بدون شک باعث رونق اشتغال و کارآفرینی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "داود راهزادی " در نشست با مدیرعامل بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح ممکن است در کوتاه مدت مقداری از درآمدهای صنعت برق را به دلیل ارائه تخفیف صد درصدی به مشترکان کم مصرف کاهش دهد، اظهارداشت:‌ اما ما معتقدیم در بلند مدت، با توجه به اختصاص میزان مصارف برق کاهش یافته مشترکان خانگی به بخش تولید، خواهد توانست باعث رونق اشتغال و کارآفرینی و همچنین بهبود درآمدهای صنعت برق شود.

وی گفت: طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی بوده و طراحی آن بر اساس مصرف برق مشترکان در سال‌های گذشته صورت گرفته است تا بهترین شیوه اجرایی برای آن تدوین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح برخی از دلایل اجرای طرح برق اُمید در کشور، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 40 هزار میلیارد تومان برای توسعه تاسیسات صنعت برق و پاسخگویی به نیاز رو به رشد مصرف برق سرمایه گذاری می‌شود که انتظار داریم با اجرای این طرح مقداری از میزان سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز در حوزه‌های مختلف صنعت برق کاسته شود.

راهزادی با تاکید بر اینکه برق امید، طرحی اقتصادی است و جنبه سیاسی ندارد، یادآور شد: با توجه به نامطلوب بودن شاخص شدت انرژی در کشور، همه دولت‌ها به دنبال بهینه سازی مصرف انرژی بوده و هستند.

وی افزود:‌ در طرح برق امید مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند و بر این اساس برق مشترکان کم مصرف که تعداد زیادی از مشترکان را تشکیل می دهند رایگان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها درصد کمی از مشترکان در دسته پرمصرف‌ها قرار دارند که این امکان برای آنها وجود دارد تا با رعایت نکات ساده در زمینه مدیریت مصرف برق، خود را به دسته خوش مصرف ها برسانند.

به گفته راهزادی، طبق این طرح، مشترکان خوش مصرف نیز مشمول تخفیف و مشترکان پرمصرف تحت آموزش درست مصرف کردن قرار خواهند گرفت که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مصرف انرژی تعداد مشمولان تخفیف افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز