خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جهش ژنتیکی پیدا کرده است/ بیشترین موارد ابتلا در بویراحمد، کهگیلویه، دنا و گچساران

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ۲۱۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه ۲ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "پرویز یزدان‌پناه" با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان در وضعیت قرمز است، افزود: هم اکنون ۳۶۲ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۴۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۴۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: روز گذشته ۳۶۵ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، دنا و گچساران هستند و بقیه موارد مثبت به سایر شهرستان‌های استان تعلق دارد.
 
یزدان‌پناه در مورد میزان سرایت‌پذیری کرونا در استان هم تاکید کرد: میزان سرایت پذیری کرونا به دلیل جهش ژنتیکی در استان بالاست، بنابر این هم سرایت پذیری و هم شدت بیماری بیشتر شده است و شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در سنین کمتر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستیم.

وی مراجعه بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا ویروس به مراکز بهداشتی و درمانی و موسسات پزشکی در استان را نیز یکی از عوامل شیوع دانست و بیان کرد: مردم استان باید با رعایت کامل پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری فیزیکی مناسب در این مراکز حضور پیدا کنند تا خدای ناکرده درگیر این بیماری خطرناک نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در تجمعات را از همگان خواستار شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز