خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کهگیلویه و بویراحمد اتحادیه باغداران ندارد/ حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۹۵۴

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد با تشریح آخرین اقدامات برای تامین سبد باغداران و حمایت از آنها، اظهارداشت: سه واحد تولید سبد در استان داریم که روزانه نزدیک به 12 هزار عدد سبد تولید کرده و به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

" سالار حسین پور " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: این واحدهای تولیدی تمام سبدهای تولیدی خود را در اختیار باغداران قرار می دهند.

وی با اشاره به نبود اتحادیه باغداران، خاطرنشان کرد: نبود اتحادیه باغداران سبب می‌شود باغدار با تامین سبد مشکل مواجه شده چرا که آنها باید از طریق اتحادیه‌های خود قبل از برداشت محصول نسبت به تامین سبد اقدام به خرید کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از طرفی در شش ماه گذشته، باغدار یا تولید کننده، پیگیر تهیه سبد از یک واحد تولیدی نیست و در مواقع برداشت محصول برای سبد اقدام می کنند که حجم درخواست‌ها سبب کمبود سبد می شود.

وی با بیان اینکه با چند استان از جمله استان چهارمحال بختیاری برای تامین سبد رایزنی شده است، ادامه داد:‌ تعدادی از کارخانه داران در چهارمحال بختیاری  بیان کردند نماینده باغداران در منطقه باید با بستن قرار داد و پرداخت هزینه اقدام کرده، تا روزانه به تعداد سه هزار سبد برای آنها ارسال شود.

حسینپور در خصوص بازار باغداران و فروش و حمایت از آنها هم گفت: ظرفیت سردخانه‌ها در استان محدود بوده و حدود 12 هزار تن است که بخشی از محصولات به سمت استان‌های همجوار صادر و بخشی دیگر به سمت میادین میوه و تربار جهت فروش منتقل می شود.

وی افزود: هر باغداری که برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی مانند سردخانه مراجعه کند نهایت همکاری با او انجام می شود تا سردخانه های بیشتری ایجاد شده و بتواند پاسخگوی نیاز این افراد باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:‌ صنعت و معدن از دستگاه‌های صادر کننده حقیقی و حقوقی جهت فروش محصولات باغداران، حمایت می کند.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلانی که به صنعت و معدن ابلاغ شده است، اگر فرد یا افرادی جهت تمدید و صدور کارت بازرگانی مراجعه کرده و جهت حضور در نمایشگاه به حمایت نیاز داشته باشند از آنها حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز