خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

کشف لاشه کل وحشی و 2 قبضه اسلحه در شهرستان دنا

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۰۹۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از کشف یک راس لاشه کَل به همراه 2 قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی از منزل متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج؛سیداسدالله هاشمی گفت: هفته گذشته، سه نفر شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه 2 راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف 30 تیر غیر مجاز، توسط یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان دنا دستگیر و بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی از منزل متخلفی دیگر لاشه یک راس کل شکار شده کشف و ضبط شد، اظهارداشت:‌ محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا عصر روز گذشته یکشنبه، حین گشت و پایش در منطقه میمند شهرستان دنا، متوجه صدای شلیک تیر می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیکی شب و همجواری منطقه با جاده آسفالت، 2 نفر متخلف، لاشه شکار را برداشته و با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند، فورا از منطقه متواری شدند.

هاشمی افزود: با توجه به شناسایی متخلفان توسط محیط بانان  امروز صبح به دستور مراجع قضایی و با هماهنگی مراجع انتظامی، طی حکم تفتیش، لاشه یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

وی گفت: با تشکیل پرونده، آلات مکشوفه جرم به همراه متخلف، برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به جریمه حقوقی 25 میلیون تومانی برای این متخلفان اشاره و خاطرنشان کرد:‌برابر قانون، برای شکار یک راس کل (پازن )، قانون گذار 25 میلیون تومان جریمه لحاظ کرده و این جدای از جریمه کیفری جرم است.

هاشمی تاکیدکرد:  متخلفان شکار و صید، هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه های حیات وحش بردارند و بدانند بر اساس قانون با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز