خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد کشور:

برای رفع محرومیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۷۶۳

نشست بررسی و کمک به رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مهدی روشنفکر در این نشست با اشاره به اینکه نزدیک به 150 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد تحت نهادهای حمایتی هستند، گفت: بنظر می رسد تعیین‌کننده های فقر در این استان باید شناسایی شود.

وی افزود: در استان 750 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مواهب کم نظیر خدادادی، 110 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیش از 33 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و برخی دیگر نیز تحت حمایت دیگر نهادها هستند.

وی با تاکید بر اینکه فقیر و نداری زیبنده کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های کم نظیر در بخش‌های مختلف نیست، اظهارداشت: توانمندسازی واقعی مددجویان به عنوان مهمترین اولویت در دستور کار امداد قرار بگیرد تا دیگر هیچ فردی نیازی به حمایت دستگاه‌ها و نهادها نداشته باشد.

روشنفکر با بیان اینکه در صورت توانمند سازی افراد بدون شک ایجاد شغل، درآمد و رسیدن به رفاه حداقلی میسور می‌شود، عنوان کرد: ضروری است در شناسایی و حمایت از خانواده‌های فقیر نهایت صورت گیرد تا هیچ فرد نیازمندی از خدمات این نهاد انقلابی محروم نباشد.

وی خواستار توجه ویژه کمیته امداد به مسکن، اشتغال و تامین نیازهای اولیه نیازمندان تا هنگام توانمندسازی آنان شد و ابراز کرد: انتظار می‌رود قبل از پرداخت هرگونه تسهیلات اشتغال کارگاه آموزشی فنی و تخصصی متناسب با شغل مورد نظر برگزار شوید تا شاهد ادامه فعالیت فرد بعد از اجرای طرح باشیم.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با تاکید بر اینکه دلیل فقر و راهکارهای ریشه کنی آن در استان باید شناسایی و تدوین شود، ادامه داد: برقراری عدالت آموزشی و ارائه خدمات حمایتی از جمله در حوزه های اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگی، تحصیلی، کمک هزینه ازدواج توسط کمیته امداد امام راحل به عنوان یک مهم در اولویت باشد.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری‌های مهدی روشنفکر گفت: بدون شک این نهاد انقلابی برای رفع محرومیت و فقر و همچنین ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز